Kvakk kvakk!

Etter flere endringer opp i gjennom historien, ble kvakksalverloven opphevet i 2004.
Noen vil kanskje påstå at det var på tide, mens jeg for min del mener vi må få den tilbake!

Vanligvis må man aktivt oppsøke alternativmessen eller lignende for å få smekket shamaner og andre svindlere i trynet, men nå som Märta Louise har fått seg ny kjæreste har det blitt vanskelig å unngå.
Durek Verrett “kan”, i følge ham selv, kurere kreft og påvirke atomer og elektroner for å endre en persons alder!
Hvordan skiller dette seg fra de som ringte meg fra windows, presenterte seg på meget gebrokken engelsk, påstod at de ringte fra London og skulle ha penger for å fikse en pc jeg ikke har?!
Der det er ulovlig for kreative svindlere å fravriste folk noen kroner for å fikse pc, er det helt greit å opplagt gi folk falskt håp om helbredelse og bedring!

Det kan godt hende jeg er meget fordomsfull når jeg påstår at det ikke er de mest ressurssterke som går på de overnevnte svindelforsøkene, men jeg gjør det likevel!
Som for noen år tilbake da et meninghet i det tykkeste bibelbeltet samarbeidet med en bank som innvilget lån inntil 200000 som skulle gå til kollekt.
Det var selvfølgelig ikke greit!

Men hvor er logikken i denne differensieringen av svindel?

Man kan tjene penger på å bedrive homeopati – en “medisinsk” gren som basserer seg på at vann har minne, men hvis du klarer å få noen til å betale for ingenting er det straffbart!
Er ikke strengt tatt en vannpille med imaginær hukommelse det samme som ingenting?

Den kan nok kanskje modereres noe fra tidligere, men vi bør absolutt gjeninnføre kvakksalverloven med full kraft!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg