Ultralyd uke 20

It’s a… drumroll… "hen".
No it’s not, is it?!

Jeg har frem til i går vært 100% sikker på at vi i februar skulle få et feminint tilskudd i familien… faktisk har jeg vært så sikker at barnerommet er millimetere unna å ha blitt malt rosa!

Som planleggende, kommende foreldre har vi selvsagt hatt navnene klare; Leah og Kasper!
Jeg sa til dragen på venterommet på Ullevål; kanskje det blir en hen, så kan vi kalle henne for Lesper (no offence)! Jeg ler i hvertfall av meg selv 😉

For de av dere som ikke har vært på ultralyd på Ullevål, foregår disse i et bomberom i kjelleren med lyset av… det er jo klart at de vordende foreldre ikke må ha motlys på skjermen. De kunne jo risikert å ikke vite hva de ser på!

Så jordmor, som var veldig flink btw drar metaldetektoren over og sier ting som; her ser dere lillehjernen, høyre hjertekammer osv.
Min første tanke er å svare; “gjør vi egentlig det?”.
Men i mitt, for øyeblikket nok så stille sinn holdt jeg det for meg selv og ble en gigantisk “m-m”- og nikkedukke.
Etter lengre tid med peking og forklaring forstod jeg etterhvert hvilken vei babyen faktisk lå (ikke værst).

Vi fikk nøye forklart at alt så bra ut og det var og er åpenbart det viktigste!

Så kommer spørsmålet om vi vet kjønnet og om vi vil vite det… så klart vil vi det!

"Det er en kukk"… det var faen ikke langt fra at jeg sa det heller. Men jeg trenger kanskje ikke fremstå som komplett idiot ovenfor alle jordmødre i dette landet. Jeg har jo tross alt fått det til før!

Magefølelsen har i hvertfall oppnådd like stor tillit som det norske herrelandslaget i fotball!

Uansett er det slik at lille Kasper kommer til verden rundt 3. februar og vi gleder oss veldig! 😊

Men nå er det tid for flymodus og tur til Zakynthos… det blir ikke feil!

Snakkes!

#ultralyd #ullevål #barn #gutt #jente #hen #feil #magefølelse #zakynthos #ferie  #rosa #blått

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg