Ulv, ulv og mere ulv!

Jeg har for lengst innsett at jeg ikke hadde noe å si i ulvedebatten ettersom min bostedsadresse var innenfor ring 1… det faktum at jeg nå har flyttet til Moss hjelper sansynligvis forsvinnende lite selvom jeg i og for seg har kommet nærmere ulven!
Jeg er fortsatt for ulv btw!

Uansett om jeg har stemmerett eller ikke, har jeg skrevet om temaet før da det ble ramaskrik fra bøndene ettersom ulven var avbildet på Tines julekartong… ja, vi snakker om melk!
Det innlegget kan leses her!

I fredagens Nytt på Nytt var FrPs nobelkandidat Carl Ivar gjest, og i forbindelse med saken om felling av ulv uttalte han følgende; “på 60 og 70 tallet hadde vi ikke ulv i Norge og det gikk fint”!
Det stemmer i og for seg at vi ikke hadde mye ulv i Norge på den tiden… men hvorfor?
Joda… vi så godt som utryddet den, for så å frede den i 1971!

Argumentene mot ulv er mange… enda angrep på mennesker er så sjelden at man kan kalle de ikke-eksisterende brukes frykten for barna  som et argument.
Sauen tas av ulv er et annet!

Med den logikken bør vi forby biltrafikk, skarpe gjenstander og egentlig det meste annet som innebærer en viss form for risiko!

Det var egentlig ikke det som var dagens brannfakkel, men jeg klarer ikke la være å irritere meg over slik ignorans og mangel på kunnskap!

Tilbake til det egentlige temaet:
Bøndene har fått en ny fiende… kampanjen mot Tine gikk tydeligvis ikke sånn all verden, så en ny nemesis måtte graves frem med lupe og fosilkost… nemlig Stormberg!
Turtøyprodusenten har, som vi kunne lese i vg 03.01.18 inngått et samarbeid med WWF!

"WWF Verdens naturfond retter innsatsen mot å bevare natur både i Norge og i andre land. I Norge jobber vi for å bevare naturverdier og biologisk mangfold i hav- og kystområder, i skogene, i innsjøer og elver og i fjellet".
Hvilken gjennomført ondskap… og for et hån mot bøndene… eller? 🤔

Hvem kunne gjettet at en TURTØYprodusent kunne tenke på å inngå et samarbeid med en slik djevelsk organisasjon?
Samtidig er det jo ikke vanskelig å gjette på at de, med den agendaen, ikke er utelukkende positive til felling av 42 ulv?!

Det oppfordres også til å kaste og brenne allerede tilegnede produkter fra Stormberg, og jeg må si at svaret fra eier Steinar J. Olsen er fantastisk; "Samtidig oppfordrer han de som vil boikotte Stormberg om å heller gi klærne til gjenbruk enn å kaste eller brenne dem".

Som nevnt innledningsvis kan jeg erkjenne at stemmeretten min vedrørende ulv i utgangspunktet faller for døve ører… men kjære bønder: finn på noe av verdi. En boikott av melk og allværsjakke kommer neppe til å hjelpe dere noe som helst!
Det får dere utelukkende til å fremstå som barnslige, sutrete og uvitende idioter!

Og hvis jeg ikke har fått formidlet det enda:
LA ULVEN LEVE, for ulver er ålreite dyr!

#ulv #bønder #stormberg #wwf #turtøy #boikott #brenne #tenkgrønt #resirkuler #gjenbruk #carlihagen #uvitenhet #utryddet #60tallet #hysj

2 kommentarer
    1. Ulven vil ikke egentlig spise sau, men tvinges til det fordi å jakte på andre byttedyr som elg osv tar mye mer energi og noe ulvene må gjøre sammen som en hel flokk. Siden ulvene blir drept før de får tid til å skape en flokk klarer de heller ikke jakte på de store byttedyrene som elg.
      Sau er enklere og noe de kan gjøre i mindre flokk eller alene.
      Det er igrunn ganske ironisk, men jo mer ulv som skytes jo flere sauer blir også å oppleve å bli spist av ulven fordi ulven opplever å miste flokken sin. Ulveboka research,skrev litt om det nylig på egen blogg så. Ville bare spre kunnskap om det for det er mange trur jeg som trur at ulven VIL og vanligvis spiser sau, når det faktisk ikke er tilfelle. De tar sauen som en siste utvei fordi de må også ha mat til å overleve 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg