#METOO

Jeg tørr vedde på at jeg bare med overskriften klarte å provosere enkelte kraftig!
Så hvis du er en surmaga rødstrømpe med et ønske om frittgående nesehår, påtvunget hår i armhulene og brenning av bh’er i et sminkeløst og kjønnsnøytralt samfunn, anbefaler jeg deg å slutte å lese NÅ… for det blir ikke bedre!

Kampanjen #metoo har begynt å herje i sosiale medier og er forsåvidt en god ting… bevisstgjøring av problemer kan da aldri bli feil?
Jo, det kan det!
Det er ikke bevisstgjøringen jeg kicker på, for selvfølgelig skal vi gjøre alt vi kan for å kvitte oss med både seksuell trakassering og overgrep!

Men er det riktig å sette disse to i samme bås?

Kvinner deler sine historier (mine kommer senere i innlegget) om da de ble kløpet i rumpa på byen, samtidig som andre deler sjelerystende opplevelser om faktiske overgrep!
I mitt hode opphøyer det rumpeklypingen til noe det ikke er, samtidig som det bagatelliserer virkelige tragedier!
Som sagt er ingen av delene riktig, men loddene på vektskålen er ikke engang innenfor samme måleenhet!

Videre kan man i enkelte av disse historiene lese om kvinner som unngår mengder der menn samles… ut i fra egen erfaring kan dette gjelde over alt… pub, nattklubb, konserter, festivaler, svømmehallen, idrettsarangementer osv.

Alle menn skjæres over en kam som "rumpeklypere" og "horeropere", som igjen er det samme som seksuelle overgrep (tydeligvis)… vi er alle kommende voldtektsforbrytere som bare venter på den rette puppen å klå på!
Er vi virkelig det?

Ja, jeg kan, og føler at jeg må, beklage på vegne av enkelte representanter av mitt kjønn som tror klyping og slibrige kommentarer gjennom et snøvlende ølfilter kvalifiserer som flørting… de vet tragisk nok ikke bedre!

Men jeg vil faen meg ha meg frabedt å bli stemplet som potensiell seksualforbryter fordi gamlingene på julebordet, som sist drakk da Jesus lagde vin, syns rumpa til bartenderen på 20 var en god inngang til samtale! 

Poenget er at i slike tilfeller blir menn omgjort til én homogen gruppe med en seksualdrift som ikke kan styres under noen som helst omstendigheter!
Det er faktisk ikke slik av vi (som gruppe) har en voldsom trang til å stikke kuken inn i et hvert hull som potensielt skulle åpenbare seg foran oss!

Og en ting skal dere vite… damer er faen ikke et kvart hakk bedre!
De siste tolv årene har jeg tilbragt en del tid uniformert og i blant annet slike sammenhenger blitt utsatt for spesielt én gruppe (men også andre) – rødvinsmarinerte kvinner i midtlivskrisa!
Klapp deg selv på skulderen for vel gjennomført skirenn, løp eller lignende, men skulder er ikke en metafor for rumpa mi… heller ei min penis!
Det er heller ikke spesielt sjarmerende å sikle meg i trynet selvom du sååå subtilt forsøker å kamuflere det som et kyss!
Jeg har også blitt forsøkt dratt inn på offentlige toaletter ved flere anledninger… nei takk!
Tre ganger har jeg blitt invitert om bord i båten av halvnakne drita damer fordi gubben sitter 500 meter unna på bryggen, såpass snydens at det eneste han får opp er én øl til!

Dette er ikke for å syte over min "lidelse", men for å prøve å sette ting litt i perspektiv!

Av en eller annen grunn står alle menn i rett og roper unisont "SIR, YES SIR" når det kommer til seksuell trakassering… vi har ikke lov til å ta på temaet med ildtang engang!
På samme måte som fødsel, har seksuell trakassering blitt kvinners domene, og menn skal, kan og MÅ ikke finne på å si noe om det!

Men kan det være slik at problemet er et seksualisert og objektiviserende samfunn, og ikke forholdet mellom menn og kvinner?

Uansett står jeg for overskriften; #metoo

#metoo #politiskukorrekt #trakassering #overgrep #kvinner #menn #seksualisert #debatt #kvinnekamp #likeille

3 kommentarer
    1. Jeg er veldig enig. På tirsdag tok jeg fri fra skole og jobb for å ligge alene i sengen og sove, våkne, gråte og sove igjen da jeg skulle i avhør for seksuelt overgrep. Jeg har ventet på å få komme i avhør…ventet på at jeg skal bli hørt…jeg har ventet i tre måneder og har gruet meg og gruet meg. OG SÅKLART skal en metoo kampanje starte over hele nettet en uke før avhøret, og jeg som er så glad i politikk har ungått nyhetene og kun sett på netflix for å slippe reklamer osv. I bilen hører jeg kun på spotify slik at jeg slipper nyhetene eller reklamer som omhandler slikt.
      Jeg er atten år….hadde ALDRI turt å skrive dette til noen eller snakke om dette til noen…en grunn til at jeg kommenterer anonymt i dag.
      Det er en ganske viktig sak…at folk som blir utsatt for grove overgrep og sliter vesentlig psykisk ikke ønsker at noen skal vite, annet enn de man er nødt til å fortelle – slik som politi. Jeg tørr ikke å snakke om det, tørr ikke å dele et nyhetsinnslag som handler om noe sånt…og jeg skriver hvertfall ikke me too for at pene jenter har fått en kommentar om at de ser pene ut… det får jeg hele tiden om jeg har sminket meg litt… me too handler vel om mennesker som har kjent en voldtektsmann eller en skikkelig ekling som IKKE har sakt noe, og derfor har latt en voldteksmann eller ekling forgripe seg på flere og flere – vel vitende om hva som skjer. Så de som skriver mee to inrømmer at de er idioter, som ikke sier ifra – slik at andre får lide.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg