Fallskjerm = bullshit!

Og DER, var det i gang igjen… nok en organisasjon kliner til med en fallskjerm vi vanlig dødelige bare kan drømme om.
LO-lederen får en etterlønn på 1,2 mill i tre år.
For å sette det litt i perspektiv er det ca det samme i året som jeg tjener på tre… og rettferdigheten er hvor?

Det er like urettferdig å høre om det i det private, men allikevel stikker det ekstra dypt i meg når det kommer fra LO – en organisasjon som hevder de jobber for arbeidstakernes rettigheter!
GIVE ME A FUCKING BREAK!!!

Dere har også gravd deres egen grav hva kredibilitet angår… dere har selv satt dere i en situasjon der dere ikke lenger har anledning til å kritisere andre bedrifters fallskjermer, lønnsordninger, ansettelser med mere!

Hvordan tror dere dette summert kommer til å gå for rekruttering?
Jeg tror, og håper rekrutteringen tar rennafart utfor et stup, og at det stupet leder rett ned i den indre sirkel av Dantes beretning!

For man kan jo selvfølgelig gjemme seg bak at det ikke nødvendigvis er medlemskontigenten som går til å dekke fallskjermen, og går man gjennom papirmøllen (jeg regner med det er) vil det nok heller ikke se sånn ut!
Men hvordan kan det da forsvares at NAF (LO-forbund) har en langt høyere kontigent enn for eksempel Parat?

Og argumentet om at "det har alltid vært sånn", det funker ikke!
Endringer må på et eller annet tidspunkt starte… hva skjedde med "lead by example"?
Det ble erstattet med; "gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør"!

Jeg har selv vært medlem av NAF tidligere og dermed vært med å streike under lønnsforhandlinger… uten at jeg husker det eksakt tror jeg vår lønnsøkning endte på 2-3 kroner i timen, noe som i beste fall ender opp på 5800 ekstra i året.
Jeg klager ikke på lønnsøkningen i seg selv, men forskjellen som skinner så jævli gjennom!
Kom ikke her å påstå at dere jobber for "likhet for alle"!

Kanskje likhet for alle andre, men mest til oss selv!

#lo #fagforbund #etterlønn #forskjellpåfolk #fallskjerm

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg