Korrupte Norge!

God fredag, god helg… og for meg, god juleferie!

Jeg har alltid tenkt at korrupsjon er et fenomen vi i Norge bare har hørt om. Naive meg… tydeligvis!
Jeg tror fortsatt det er vanskelig å bestikke politiet for å slippe unna bøter og lignende selvom vi i disse dager har et eksempel på også dette (alle vet hvem jeg snakker om)!

Men vi har mye annet snusk som foregår. Kall det NIF, NFF, UEFA, FIFA… det spiller ingen rolle! Kameraderiet gjør seg gjeldende uansett.
Vi husker jo alle Sepp Platini og Michel Blatter… det hele er en vits! JA, jeg vet det er motsatt. Men er de ikke basicly samme person?
De bytter plasser, hjelper hverandre frem, sender hverandre penger og støtter hverandre i alt!

Vi skulle alle ønske dette holdt seg utenfor landets grenser… men den gang ei.
NFF er jo en stor tragedie i seg selv. Alle beskytter hverandre og de bytter stillinger som om det skulle vært fotballkort (90’s kid).
Som et eksempel ble vår tidligere landslagssjef belønnet med 4,2 mill for sin fremragende innsats… og fremragende var den virkelig. Han fikk oss nesten opp på toppen av FIFA-rankingen… hvilken vei man holder arket spiller vel ingen rolle? Topp er topp!

Det nyeste tilskuddet av idioti fra idrettstoppene kom i dag fra NIF som på nok en oppfordring fra kulturministeren nekter å legge frem reiseregninger fra før 2015. Argumentet: alt ble gjort korrekt! Say what?! De som skal kontrolleres nekter å kontrolleres fordi de selv sier de ikke trengs å kontrolleres. Finn en, to, tre feil!
I mitt hode er det slik at dersom man ikke har noe å skjule forteller man det åpenlyst på oppfordring. Alt annet kan jo nesten fremstå som mistenkelig.

Min lillebror kom for mange år siden ut fra soverommet sitt bare for å ut av det blå si; “jeg har ikke gjort noe”.
God dag mann økseskaft!

NIF gjør det samme… de bare slenger på; “men dere får ikke se”!

#nff #nif #fifa #uefa #korrupsjon #kameraderi #uskyldig

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg