Spar oss for krokodilletårene Ropstad!

“Barne- og familieminister Kjell Ingolf Ropstad sier han ikke vil betale tilbake noe penger som følge av «boligsaken», selv om han er «lei seg».”- NRK.

Så er det nok en politiker som har utnyttet et system og en gode vi andre bare kan drømme om i et feberinferno. Reiseregninger, pensjonsordninger, lønnsforhandlinger og nå pendlerbolig. Uansett er det ikke godene som plager meg mest, men den totale ansvarsfraskrivelsen alle bedriver.

Ropstad holdt altså Stortinget informert hele veien om at folkeregistrert adresse var hos foreldrene… og så?!

Kone og barn hadde folkeregistrert adresse i pendlerboligen, og på toppen av det kjøpte de bolig i Lillestrøm som de leide ut. “Selv om jeg har forholdt meg til reglene så har det heller ikke vært i min intensjon å utnytte et system”, sier Ropstad. – VG.

Når du aktivt har gått inn for å tjene penger på situasjonen var det akkurat DET som var intensjonen.

Krf-lederen meler altså sin egen kake, samtidig som han påstår å arbeide for barnefamilier generelt.

Det spiller ingen rolle om det er innenfor regelverket når du moralsk sett er så langt utenfor det akseptable som dette.

Og skal ikke Krf liksom være moralens voktere? 🤔 Med en selvutnevnt råderett over alle kvinners kropper (abort) og påstått kristen nestekjærlighet har dette partiet blitt en større vits enn noensinne. Tilhørighet i meningheter som tillater, og utfører, “homoterapi” gjør at dette mikropartiet fremviser religiøs dobbeltmoral i all sin prakt og utbredelse.

Partiet, og ledelsen, er som sagt en vits, men den er faen ikke morsom. Det er ikke engang tragikomisk ettersom vi faktisk er nødt til å forholde oss til at de sitter med makt tross i en oppslutning rundt frysepunktet.

Og ja, jeg har fått med meg at Rotevatn var i en lignende situasjon… men han tjente i hvertfall ikke penger på utleie i samme periode, noe som i mitt hode er en formildende omstendighet.

Det at dette ikke får etterspill for Ropstads possisjon viser også store mangler på internkontroll, og hvilken nepotisme som herjer innenfor Stortingets vegger!

Personlig håper jeg dette er kroken på den berømte døra for Krf ettersom religion og politikk IKKE skal blandes!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg