Når skal det ta slutt?

Når skal vi stoppe å si; det holder nå?!

Vi må snart begynne å omtale vår tidsalder som krenkens alder. Tiden da vi ikke tålte en islogo, sure katter i en disneyfilm og et kyss uten samtykke fra samme eventyrunivers. Krenking har ikke bare blitt en folkesport, men en definisjonsmakt – tilhører du den eller den gruppen skal du bli krenket av dette.

Det er snart slik at det å ikke ha blitt krenket er en krenkelse i seg selv.

Sist ut – asiatere vs Nicolay Ramm. Det er ikke sikkert episoden til Ramm var morsom eller konseptet godt, men ærlig talt! En eller annen “influenser” jeg ikke gadd lære meg navnet på en gang reagerte KRAFTIG på en parykk og japansk aksent, men hun poserer for avisen så fullstappa av kosmetiske produkter at foreldrene neppe kjenner henne igjen. Ingen som ser ironien her?

Jenny Huse (måtte google) har altså operert seg bort fra blant annet sitt opprinnelige asiatiske utseende for så å kritisere en svart parykk 🤔

Så ser jeg rundt omkring at min gruppe ikke får lov å uttale seg – det vil si hvite mennesker – fordi vi ikke har opplevd rasisme og undertrykkelse. Korrekt, men likevel så feil! Idioti er en universell egenskap som ikke kjenner noen etnisitet, religion eller seksuell legning, og om den kan jeg uttale meg helt fritt!

For dette er galskap!

Tror noen virkelig at stereotypier og fordommer forsvinner ved å kneble humor? Jeg mener tvert imot at humor fjerner disse, og da spesielt ved slike overdrivelser som her blir fremsatt av NRK (for så å bli fjernet).

Og NRK, finnes det ingen i deres redaksjon med noe som helst stivhet i ryggraden (vurderte å skrive baller, men det er vel kjønnsdiskriminerende?! 🤔). Slutt for faen å legg dere flate hver gang noen ytrer en subjektiv mening om urett! La folk bli støtt… meg bekjent er det enda ingen som har avgått med døden etter litt krenkelse!

Og kjære norsk-asiatere og alle andre som har opplevd rasisme – det bør og skal ikke skje, og jeg har ingenting til overs for folk med slike holdninger!

Men dette er hverken rasisme eller opphavet til det!

Fortsetter det i denne trenden kommer rasisme til å bli et utvannet begrep uten noe form for substans eller mening, og det tror jeg ikke kommer til å resultere i mindre av det!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg