Kameljakten er her igjen!

j

Nok et valg er gjennomført, og i de fleste byer skal det de neste dagene svelges kameler i tusentall i forsøk på å danne et bystyre!

Jeg har som vanlig benyttet min rettighet, som jeg anser som en plikt, og puttet to lapper med kryss i en postkasse. Som i 2017, 2015 osv klarte jeg dette helt uten å overanstrenge meg.

Valget er som alle vet hemmelig, men alle som har lest mere enn to linjer i denne bloggen vet at jeg stemmer sosialistisk – Arbeiderpartiet.
Ap har gått på en real skrell dette valget og ser ut til å være i fritt fall.
Jeg syns selvsagt at det er skuffende, men samtidig er jeg stor forkjemper for demokratiets funksjon. At alle ikke er enig med meg har jeg ingen problemer med å respektere.
Det jeg derimot sliter med å forstå, er valgoppslutningen i min hjemkommune Moss.
61,9% er rett og slett bare flaut!

Etter det siste året med protestmarsjer for å bevare bydeler bygget i asbest, opprop mot bane nor og generell byutvikling og generelt engasjement for stagnering av all progresjon, skulle jeg tro at folk var mere opptatt av å faktisk ytre sin mening.
Det kan selvfølgelig hende at hele denne gruppen tilhører de overnevnte 60%, men med 40% fravær ser jeg det som statistik svært usansynlig.

Så til den halvparten av dere som fryktet store belastningsskader eller annet på vei til valglokalet – HYSJ!

Dere skal vite at dere herved har frasagt dere all rett til å mene noe som helst i ALLE politiske spørsmål!

Så kjære mossinger – SKJERP DERE!

2 kommentarer
    1. Det mest patetiske foregår vel i Kristiansand nå. Blå og røde prøver etablere flertall sammen for å holde Demokratene unna. Sistnevnte gjorde jo kjempevalg der pga nei til den svindyre kunstsiloen, nei til bompenger og gudene vet..det var noe mer. Nå kaver de andre partiene med landets største kamelflokk for å holde det tredjestørste partiet der unna makt. Demokrati? Næ..
      ( Neida, jeg bor ikke i den byen og jeg stemte ikke på Demokratene. Jeg bare sitter og betrakter maktsjuka og utfrysingstaktikken til lokalpolitikere der. Før var Frp den stygge ulven, nå er det utbryteren Kleppe & co)

      1. Det vil alltid være de som bryter med sine egne prinsipper kun for å få/beholde makt. Se bare på KrF og V i regjering, som plutselig fant det akseptabelt å samarbeide med FRP til tross for løfter om det motsatte. Det triste med det hele er at det undergraver demokratiske prisipper.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg