Forby alt vi ikke liker?

Det vil kanskje ikke overraske noen, men jeg er selvfølgelig motstander av bønnerop.
Allikevel er jeg større motstander av dårlige argumenter, forskjellsbehandling, manglende kunnskap og løgn!

Jon Helgheim, Frps innvandringspolitiske talsmann, er i disse dager ute med et ønske om forbud mot bønnerop.
Samtidig sier han bokstavelig talt at han gir faen i FNs menneskerettighetskonvensjon.

"Jeg er opptatt av at folk skal ha fred og ro i sine nærmiljøer, og det betyr å ikke bli forstyrret med bønnerop", uttaler Helgheim til Vårt Land.

Det han, så godt som direkte, sier er at han ikke vil at folk skal forstyrres av muslimer ettersom det i følge samme avis er NULL norske moskeer som praktiserer bønnerop i offentligheten.
Selv er jeg oppvokst ganske nær en kirke, og jeg kan skrive under på at kirkeklokker ER (reelt) et forstyrrende element HVER jævla søndag+++!!
På grunn av en arkitektfeil (i hvertfall det som sies) vendte klokketårnet feil vei i forhold til demografi, og dermed rett hjem til oss!
Dere kan kanskje tenke dere hvor mye penger de fikk i vårt nabolag når de forsøkte å samle inn til en bjelle til?!

Så kall i hvertfall en spade for en spade da Jon, du vil ikke ha påvirkning fra Islam.

I kommentarfeltet er, som vanlig, fremmedfrykten langt mindre kamuflert!
– Norge er et kristent land.
– Muslimene prakker på oss deres tro.
Dagens idiotpris går uansett til damen som mener vi kan, og bør, krenke muslimers rettigheter i Norge fordi muslimske land ikke har menneskerettigheter!
Samtidig som uttalelsen er en deilig navlebeskuende og hevnbassert ting, mangler den også fakta på sin side!

Og et kristent land… kan vi ikke først og fremst snart begynne å se på Norge som et oppegående, tenkende og demokratisk land fremfor å identifisere oss som en religiøs nasjon hver gang det passer?!
Vi er kristne KUN når det er i opposisjon til islam (ev andre religioner).

Hvis støyen og hensynet til naboer er argumentet, MÅ også kirkeklokker forbys!
Disse (ofte) urytmiske kjempebjellene er lydforurensning av værste sort, og i tilleg til å være irriterende varer de også i det som føles som en evighet… og litt til!

Argumentet til enkelte om at det drives misjonering, og at det er forkastelig faller på sin egen urimelighet… Men dersom det skal forbys må også jehovas vitner (og alle misjonsbasserte sekter) få forbud mot å ringe på døra mi for å prakke på meg vakttårnet og annet dasspapir!

Samtidig syns jeg også det er ironisk at FrP, som kaster rundt seg med "krenking av ytringsfriheten" hver gang de møter motstand, gjerne vil ha på plass en lov som innsnevrer andres!

Men det er deilig populistisk, som jo er i beste FrP-ånd!

#politikk #ytringsfrihet #bønnerop #kirkeklokker #religion #kristendom #islam #jehovasvitner #forbud #altelleringenting #norge #frp #innvandring

3 kommentarer
    1. Jeg hører kirkeklokkene i det fjerne, så de plager ikke meg. Men i den gamle bydelen like ved kirken, må det være et sant helvete å bo. Jeg har oppholdt meg der når klokkene ringte. Tydelig at ingen skulle slippe unna i gamle dager. Jeg har også bodd i Oslo og var nærmest sjokkert over spetakkelet på søndager, for der er det mange kirker, og ikk tro klokkene ringte til gudstjeneste samtidig.
      Når det gjelder bønnerop fra moskeer, er det vel bare å tillate maks en gang pr dag og begrense lengden på gnålet, dersom de skulle begynne med sånne rop. Fem ganger daglig kan bli for mye. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg