#freethenipple

Den siste tiden har flere bloggere fått nye titler, nemlig influencer. Tittelen i seg selv høres jo flott ut og har gitt enkelte (virker det som) en selvopphøyd følelse av å være velfungerende samfunnsdebattanter – med gode poenger, veloverveide argumenter og brennende engasjement!
1/3 stemmer jo for så vidt, og dere klarer forhåpentligvis uten ytterligere bistand fra meg å ressonere dere frem til hvilken.

Men kjære rosaBLOGGERE… for det er det dere er.
I mitt hode er deres nye tittel litt det samme som å ikle en gris smoking, for så å lure på hvor grisen ble av!

Hvis man også tar i betraktning hovedvekten av deres lesere – 14 år gamle jenter, ser jeg med skrekk og gru frem i mot kommende samfunnsdebatter ledet frem av halvargumenter fra folk som ikke engang fullførte samfunnsfagen på videregående.

Absolutt ikke sist ut, men fortsatt aktuell med oppblomstring siste dager er kampanjen #freethenipple!
Det er i og for seg en kampanje jeg kan stille meg bak ettersom jeg er av den oppfatning at synet av en pupp ikke er ekvivalent til en invitasjon til sex.

Hovedpoenget er, slik jeg har forstått det, at kvinnekroppen er like naturlig som mannens, og det er vanskelig å si seg uenig i det!
Fra naturens side er det jo ikke tvil om at kvinnens bryster ene og alene er en matdispenser for samfunnets ferskeste tilskudd!

Men argumentene som brukes?!

På Vixen Blog Awards i 2016 (var det vel) vippet Sophie Elise ut sine mildt sagt modifiserte melkemaskiner. Samtidig skriver hun på bloggen sin at hun ønsker å avseksualisere kvinners bryster.
I den samme bloggen har hun åpent fortalt at hun har tettekitt (silikon) i de 🤔
Det er jo i og for seg hyggelig at du ønsker at din fremtidige baby skal ha en så stilig melkekartong som mulig… for det er vel derfor? De har jo ikke noe med sex, utseende eller kroppspress å gjøre tross alt!
Det blir for meg det samme som å si at barn får bedre næring dersom flaskene kommer fra dyre designmerker!
Samtidig har hun uttalt at hun selv vil velge når hennes pupper har et seksuelt uttrykk. Godt poeng, men ikke gjennomførbart!
I såfall må vi døpe om kampanjen til #freethenipple/penis/vagina.

For i motsetning til hva enkelte kvinner tilsynelatende tror, har jeg (med unntak av enkelte morninger) 100% råderett over retningen min penis tar.
De fleste dager fungerer den som tømmeinstrument for kroppens avfallsstoff, mens den utenom det henger slapt mot jorden – og jeg kan love dere at den på det tidspunktet ikke er spesielt seksualisert!
Den er en naturlig del av meg, 50% av befolkningen har en, men jeg kan ikke poste den på facebook eller instagram av den grunn!

Jeg forstår at mitt eksempel kan oppfattes som banalt, og kanskje litt barnslig, men det er også litt av poenget!

Sist ut er en rekke artister, og bloggeren martinehalvs som kritiserer instagram for å fjerne et bilde der hun toppløs har lagt en annen kvinnes bryster over sine egne. Hun kjemper altså for sin rett til å vise andres pupper?
For meg skurrer det ganske mye!

Som jeg sa innledningsvis er jeg forsåvidt tilhenger av det overordnede poenget, men det virker som argumententene egentlig ikke eksisterer.
Og nei, jeg er ikke tilhenger fordi jeg ser frem til å se brystvorter over alt – jeg bryr meg virkelig ikke!

Men har det blitt en kamp kun for kampens skyld?
For meg fremstår det som noen få kjemper for en rett de aller færreste vil benytte seg av!

Dere må gjerne gå ut med søpla i bar overkropp, men når ble det vanlig å fotodokumentere en slik langt under middels interessant aktivitet?

#freethenipple #pupper #kampsak #bloggere #influecere #viktig #enig

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg