Vær deg selv… bare ikke her!

Vi i Norge elsker å se på oss som et oppegående, empatisk og ikke minst inkluderende folk når det kommer til annerledeshet.
Vi er utrolig glade i å heve oss over mange…
Kvinner fikk stemmerett tidlig, homofiles rettigheter har kommet langt osv.

Men i blant kommer det frem i dagen at dette vi er så stolte av, for mange kun er en fasade! Et ansikt vi putter på utad!

Når alt kommer til alt har vi enkelte i blant oss som er så fryktelig lite empatiske at jeg blir skremt!

For noen år siden ble narkomane kjeppjaget fra "plata" av politiet bassert på en politisk beslutning. Man kan hevde mye og mangt om beslutningen, men det er liten tvil om at en del av den var basert på det kosmetiske rundt Oslo S. De ble "flyttet" to kvartaler opp og to til venstre… ut av syne, ut av sinn!
Flotte argumenter som å skjerme barn og unge ble kastet rundt, men når har noengang en sliten heroinist på 20ende året drevet oppsøkende rekruttering?

De siste årene har de samme argumentene dukket opp rundt tiggerdebatten, og for eller imot forbud!
Men igjen er det utseende av bybildet det skrikes høyest om… dere må gjerne tigge, men ikke her!

De grelleste eksemplene er selvfølgelig der slike ting skjer direkte rettet mot enkeltmennesker… ikke gjennom lovforslag eller endringer, men beint frem slemme kommentarer.
Dersom dere leste gårsdagens VG kunne dere lese om bloggeren Lottes opplevelse av sin første tur på stranden.
For de av dere som ikke vet hvem det er, er hun en jente som har fått utlagt tarm og dermed har en stomi.
I mitt hode er det ganske tøft gjort å gå på stranden i bikini med en pose på magen.
Hadde jeg sett henne på stranden ville jeg kanskje lagt merke til det, men jeg hadde definitivt ikke brydd meg døyten!
Andre mener derimot at det er så ekkelt at hun må kle på seg og valgte å si det til henne… hva faen?! Hvem er det det plager?
Heldigvis er det i kommentarfeltet under artikkelen flest støtteerklæringer, men igjen er det noen få som på død og liv skal ha en mening som tilsier det motsatte!

Nå kan det hende jeg er et meget uvanlig menneske, men når jeg går på stranden er jeg der for å kose meg med venner, sol og bading… IKKE for å stirre på alle andre!

Så slutt å si; vær som du er, bare ikke vær det her!

#vg #kommentarfelt #annerledes #strand #sommer #narkomane #tiggere #oslo #plata #utavsyne

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg