EN SORGENS DAG!!!!

Som de som kjenner meg eller har lest denne bloggen tidligere vet liker jeg ytterpunkter og overdrivelser når det kommer til karakteristikker.
Derfor fremstår det som om jeg synes ca. 90% av verdens befolkning er inkompetente, tilbakestående, degenererte, innavla idioter uten livets rett!
Dette er selvfølgelig bare en del av min utrolig kule og tøffe fremtoning, og har ikke noe særlig røtter i virkeligheten!

Men det finnes en håndfull mennesker som i mitt hode falle inn i nevnte kategori.
Et eksempel er Norges selvutnevnte aerobic-dronning som, når jeg var yngre skulle ha folk ut på "plata" i Oslo klokken 05.00 med et kamerateam på slep.
De siste årene har hun gått bort fra dette og gått over til å bli en samfunnsdebatant/journalist/utenriksreporter som kaller 17-åringer for horer, hjelpeorganisasjoner for terrorister og snakker varmt om menneskeundertrykkende hærstyrker!
Og la oss ikke glemme; går til sak mot NRK for noe (mulig dårlig) humor på hennes bekostning!

Vi snakker selvfølgelig om… drumroll… Kari Jaquesson!

Dagen i dag, 30.06.17 merker en sort dag i min kalender!
En syv år gammel sak har nemlig fått nytt liv, og jeg innser at jeg er enig med denne rødhårede puddelen i tights… FUCK!

For dere som har lest dagens vg er det ikke vanskelig å forstå hvilken sak det dreier seg om – Jaquesson vs. Charter-Hilde!

Sakens kjerne, slik jeg leser den er; hva du enn gjør, IKKE kall en spade for en spade!
For alt du vet kan det hende den ønsker å bli kalt rake.
Så om din første impuls er å betegne noen som feite eller overvektige, bit det i deg og finn på noe annet!
Selv som lege må du ikke finne på å sette fingeren direkte på problemet… du må løpe maraton rundt grøten!

For fedme… det er en sykdom!
NEI, det er det ikke…
Det kan naturlig nok være tilfelle for veldig få, men i andre tilfeller er det kanskje et symptom på en sykdom!

Jeg prøver ikke å si at alle skal være supertrente og tynne… men ta vare på skrotten! Du skal tross alt drasse den rundt hele livet til destinasjon død!
Trøsten blir jo kanskje at dersom vekten du drar med deg er svært belastende, da blir ikke veien til "målet" så lang!

Men når det en gang er helsevesenets oppgave å holde folk i live lengst mulig og ikke la Darwin herje fritt, må legen faktisk få lov til å prikke seg inn på hovedproblemet!

Når du er 150 kg og blodårene tetter seg, hjertet sliter og leveren vokser hjelper det lite å skylde på tett benbygning eller hormonelle utfordringer!
Og den stakkaren som har fått i oppgave å holde deg i live må få bruke "tough love" og si; Du ER feit, gjør noe med det!!!

Btw: hvis noen kan hjelpe dette innlegget frem til de to involverte vil jeg være evig takknemlig! 🙂

#vg #krangel #fedme #spadeforenspade #helse #problemer #feit #karijaquesson @karijaquesson 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg