Miniøya 2017 og en “bevæpnet Erna”!

Helgen som var ble miniøya arrangert i Oslo… noe som etter hva jeg har hørt fra tidligere år har vært et meget vellykket arrangement!
Det er i hvertfall slik at jeg tenker meg dit den dagen jeg har en mini på slep!

I år har derimot festivalens etterspill tatt en annen vending.
Statsministeren møtte nemlig opp på festivalen med bevæpnet politi etter oppfordring fra PST (etter hva jeg har fått med meg)!

Jeg har sett dette bli debattert på VG, facebook og andre sosiale medier.
Det viser seg nemlig at folk ikke er helt enige på området – overraskende nok!

De som syns det var en svært dårlig idé er mange!
Og sorry til dere som mener motsatt – de har RETT og dere tar FEIL!

Det stemmer at vi lever i en tid med en økt terrortrussel.
Det stemmer at arrangementer for barn og unge også har blitt utsatt (Ariana Grande).
Det stemmer også i mitt hode at man bør snakke med barn om situasjonen slik den er.

Meeeeen… argumentasjonen er i dette tilfellet ugyldig!
Argumenter blir kastet ut på helt feil premisser!
Dersom PST vurderer statsministeren til å være et mål som krever ekstra sikkerhetstiltak, burde kanskje Erna utvist dømmekraft nok til å holde seg unna festivalen!
Videre argumenterer tilhengerne med at det hadde blitt ramaskrik dersom noe skulle skjedd og politiet ikke var der bevæpnet… igjen feil premisser!
Politiet var ikke der bevæpnet… de var der som livvakter for en "unødvendig" gjest… en gjest som på toppen av det hele var med på å øke trusselnivået og skremme barn med sitt beskyttede nærvær!

Jeg er tilhenger av å ikke la frykten for terror styre oss… men noen forhåndsregler bør man kunne forlange at tas!
En av disse er at personer med en ekstra tilknyttet risiko ikke oppsøker festivaler beregnet for barn og barnefamilier!

#miniøya #festival #oslo #statsministeren #bevæpning #terror #trusselnivå #vg #facebook #rett #feil

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg