De viktige kampene… eller?

…og igjen pryder diskriminering forsiden på VG. NAV får gjennomgå denne gangen, men det gjelder ikke rettigheter generelt, lik lønn, forskjellsbehandling eller lignende.

Nei, denne gangen er det hva det står over boksen man signerer i.
I likekjønnede forhold, med barn, er det tydeligvis fryktelig belastende at det står far i det ene feltet og mor i det andre.
Jeg kan selvfølgelig ikke sette meg inn i følelsene rundt et slikt emosjonelt og potensielt traumatiserende dilemma, men en ting kan jeg si; hva skal det stå?
Skal man ha et eget skjema for alle potensielle familiesammensetninger?
Skal det byttes til nytt skjema dersom far drar en Caitlyn Jenner?
Hva med de som ikke definerer seg som et kjønn?

Samtidig som jeg ser utfordringen med dagens system, ser jeg ingen produktiv løsning som ingen vil kunne klage på eller føle seg støtt av!

Løsningen må kanskje bli; "den dette måtte gjelde 1", "den dette måtte gjelde 2" osv?!
Eventuelt: "aktuelt menneske 1"…

Vil vi ha et samfunn der det å føle seg tråkket på blir redusert ned til slike trivielle ting?
Og kjære NAV! Sett gjerne "mor" i begge feltene for min del! I just don’t give a fuck!!
De eneste følelsene jeg klarer å hoste opp vedrørende temaet er nemlig irritasjon over problemstillingen og en enorm følelse av likegyldighet!

Det samme gjelder hele offentlig toalett debatten…
Her kommer løsningen; skriv toalett på døra, fjern urinalen og innfør kun låsbare båser! FERDIG!

Er det ikke viktigere å kjempe for like rettigheter, lik lønn for likt arbeid, mot diskriminering, mot mobbing enn hvor man skal pisse eller hva det står nederst på et ark fra NAV?

Jeg er forkjemper for færre båser, IKKE FLERE!

#diskriminering #likestilling #nav #ilandsproblem #vg #why #stormietvannglass

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg