Shit, vi blir eldre!

Hei igjen!

Det er en stund siden siste innlegg og jeg tenkte at det igjen var på tide og dele noen tanker. Bakteppet for dette innlegget er at jeg på onsdag fylte 30, noe jeg ikke kan påstå jeg har gruet meg spesielt til!
Og vet dere hva? Det gikk bra! Jeg føler meg, tro det eller ei, ganske lik som på tirsdag!
Det er bare en milepæl vi alle må gjennom på et ganske spesifikt og forhåndsbestemt tidspunkt!

Så kan man kanskje si at 30 er "bedre" enn 40, 50 eller 60. Men er det ikke i grunn akkurat det samme?
Det er et nytt tall… en ny milestolpe.
Så hvorfor dette hysteriet?

Enkelte vil kanskje påstå at kvinner er værst på området, men jeg vil heller påstå at de er annerledes. Og jeg vil også påstå at menn er værst… dere har alle sett dem! Menn på 50+ som plutselig får det for seg at de skal ha motorsykkel… kanskje det for enkelte av dem har vært en guttedrøm og at de nå står godt nok i det økonomisk. Good for you!

Det mest irriterende jeg ser er de som på død og liv skal ha en cabriolet. Det spiller ingen rolle hva slags bil det er… Saab, Peugot og Renault er like bra som Ferrari, for taket… det skal av! Så fort gradestokken er har positivt fortegn skal det jævla taket av… midten av mars, slutten av oktober – det spiller ingen rolle!
Der sitter dere, med lue, hansker, skjerf og boblejakke fordi dere i deres lille mentale sammenbrudd glemte det faktum at vi bor i NORGE!
Det er trist og patetisk for alle, og flaut (vil jeg tro) for de rundt dere!
Er det slik at dere føler dere fremstår som unge? Spoiler: dere gjør absolutt ikke det! Dere fremstår om mulig enda eldre, men langt mindre gjennomtenkte!!

Heldigvis hadde ikke min far en slik total meltdown da han passerte 50, og DET er jeg veldig glad for!

Alt i alt er jeg glad for at jeg fylte 30 på onsdag… alternativet hadde vært så jævli mye dårligere!

#alder #actyourage #motorsykkel #cabriolet #midtlivskrise #30år #40år #50år

2 kommentarer
    1. Jeg kjenner en som ble 40 år. Han er akkurat som du beskriver her. Tok tatovering både i hue og ræva (ikke bokstavelig talt).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg