Guttas guide 2.0 (spoileralert!)

God lørdag der ute!

For en stund tilbake skrev jeg et innlegg som jeg kalte for guttas guide. Dette innlegget har av en eller annen grunn blitt borte og jeg klare ikke å finne det igjen, noe som i og for seg er greit nok ettersom jeg ved gjennomlesing i ettertid fant en del mangler.
I stedet for å lete videre skal jeg forsøke å gjenskape mye, legge på en del og sløyfe minimalt av de opprinnelige tankene.

Jeg har nå vært i et forhold i tre år og skal gifte meg med min uheldige utkårede (for jeg er den heldige)  august i år 🙂 så dette innlegget MÅ IKKE tas som kritikk av min bedre halvdel. Hun er nemlig det mest tålmodige, empatiske og mest omsorgsfulle mennesket jeg noengang har møtt og noensinne kommer til å møte!! Så når mitt kallenavn for henne er “dragen”, så sier jeg det med kjærlighet!
Dragen, sjefen, dronninga… kjært barn har mange navn og dragen er altså hennes.

Når det er sagt har jeg gjort en del observasjoner gjennom disse tre årene som noen kanskje kan ta litt lærdom av. Så er du singel eller i startfasen av et forhold… hold deg fast!

Jeg starter med datingfasen… ofte tar jeg meg selv i å tenke; "jeg skulle ønske jeg var den fantastiske utgaven av meg selv som jeg utga meg for å være i denne perioden"! Han som trente fire ganger i uka, elsket å lage mat, syntes romantiske komedier er undervurdert og foretrakk en rolig hjemmekveld fremfor fest med gutta! For dating er jo strengt tatt et jobbintervju der du skal selge deg selv, den beste versjonen av deg selv (som du kan tenke deg). For hvilken gutt i verden innrømmer på tredje date at det kjæreste han eier er et monster av en tv og en PS4?
Personlig klarte jeg til og med å selge inn at jeg var glad i turer i skog å mark… den har hun nok avslørt for lenge siden!

Denne fantastiske illusjonen lever i beste velgående i ca. seks måneder og kanskje litt lenger hvis man prøver å leve opp til det! Men når året begynner å nærme seg slår det sprekker… noe som kan være positivt! For på et eller annet tidspunkt i nær fremtid skal dere kanskje flytte sammen, og ingenting er værre enn at alt rakner samtidig!

Vi flyttet sammen etter omtrent 18 måneder og da kjente vi i grunn hverandre ganske godt. Allikevel er det nye ting som dukker opp. Når to personer flytter sammen kan det jo fort tenkes at man ender opp med dobbelt opp av enkelte ting og det de færreste gutter er forberedt på; det er ditt som ryker! TV’n din er kanskje objektivt sett bedre – men den er for stor! Stereoen er bedre (og dyrere) – men den har feil farge og er for stor! Ofte har det med størrelse å gjøre.
Playstation, den får en fast plass i boden med mindre den kan skjules i et skap og de få møblene du har med deg er ute på finn.no før du vet ordet av det!

Som gutt innfinner man seg med dette og livet går videre… så når man to år og her kommer kickeren jeg skulle ønske noen advarte meg om. Du kommer aldri til å vinne en diskusjon igjen!
-Har du rett, taper du!
-Tar du feil, taper du!
-Er du saklig, taper du!
-Er du usaklig, taper du!
Og hvis du på et eller annet mirakuløst vis skulle "vinne" – run and hide! For det kommer tilbake, og enden på visa blir, dere har gjettet riktig, DU TAPER!
Alt dette er i og for seg også greit nok, men som sagt skulle jeg ønske noen advarte meg på forhånd. Tenk all tid jeg hadde spart på å ikke diskutere! Jeg kunne trent fire ganger i uka, lært meg å lage mat, gått turer i skog og mark, hatt rolige hjemmekvelder OG fått tid til gutta samtidig som utfallet av enhver diskusjon ville blitt det samme!

Og en siste ting… si ja til alt! Så tidlig som mulig. Gjerne avbryt spørsmålet med ja!
Er jeg fin (her skal dere si ja) i dette? (For sent).
Kan du… (ja, hva som helst)?

I august blir jeg som sagt herr drage… og JA, jeg gleder meg (ingen ironi)! 🙂

#forhold #samboer #forskjell #gutter #jenter #diskusjon #taper #lavære #spartid #ekteskap #august2017 #gledermeg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg