Magiske nyttår!

Godt nyttår!

2016 er et avsluttet kapittel og 2017 har akkurat startet med alt det innebærer! Og som alle andre år innebærer det en magisk måned.

Januar er nemlig magisk! Hvorfor?
Jo… det er nemlig den ene måneden i året der det er mulig å gå ned 50 kg på et kvarter, komme i maratonform på en uke, slutte å røyke/snuse lett som bare det og generelt klare alle utfordringer som aldri tidligere har vært gjennomførbare. Alt dette skjer i januar på grunn av nyttårsforsetter!

For i januar blir de gjennomført, i februar forsvinner mye av magien og mange faller fra og i midten av mars har de fleste gitt opp!

Jeg mener ikke å si at det ikke er bra å ha mål, men hvorfor starter folk så skyhøyt?
Du som aldri har trent en dag i ditt liv, hva får deg til å tenke; “siden det er et nytt år skal jeg trene på studio minst fem ganger i uka”? Faktum er at du er i veien hele januar, halve februar og er støttemedlem fra mars frem til neste magiske januar!
Og du, du som tar bilen til butikken enda det tar under fem minutter å gå. Hva får deg til å tro at du kommer til å kunne løpe maraton i mars? Gjerne ned mot verdensrekorden!
Hvorfor ikke si to ganger i uka på studio til å begynne med? Da kan det hende du ikke går lei.
Eller hva med å ha fem kilometer som mål innen ugangen av mars? Da kan det hende du ikke har vonde knær og betennelser i hele kroppen etter to uker.
Og dere… trening starter med fysisk aktivitet, ikke teknisk treningstøy til flere tusen som dere fikk til jul!

Og hva skjedde med å generelt spise mindre godteri?
Det skal ikke spises noe godteri i januar… det skal være 100% avhold!
Why? Det er ikke den ene sjokoladen hver lørdag i januar som hvert år ødelegger for sommerkroppen… det er de lastebillassene som inntas etter at januarmagien er over!

1. Nyttårsdag så jeg et blogginnlegg om vektredusksjon… det morsomme var jo bare at tipset var “10 sunne kaker”. Er folk virkelig så avhengige av kaker at vi er nødt til å lage de sunne (og sannsynligvis vonde)?
Her er i såfall mitt slanketips til dere det gjelder; SKJERP DERE!!

Jeg tok med røykeslutt selvom jeg syns det er det eneste av de nevnte som har noe for seg… det må tross alt gjøres tvert! Men hvorfor akkurat i januar? Samtidig som du skal slutte med godteri, brus, gå ned i vekt, opp i muskler, bli i bedre form, spise sunnere og gjerne utforske en ny og ukjent hobby. For meg virker det som en ganske krevende oppgavesammensetting!

Men uansett lykke til!
Mitt forsett for 2017 er at jeg heller ikke i år skal ha et nyttårsforsett!

#godtnyttår #2017 #januar #magi #nyttårsforsett #reelle #mål #godtestopp #røykeslutt #trening #kaker #skjerpings

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg