Slanking – fasit

Hei igjen!

Nå nærmer vi oss nyttår og slutten på fråtsingens høytid.
En ny høytid står foran oss – slankingens høytid. Mens vi andre kaller denne tiden for januar (for det varer stort sett ikke lengre), har dette blitt tiden på året der flest mulig skal starte på diverse ekstremdietter og lignende.
Kommer det til å gå bedre i 2017 enn det gjorde i 16, 15, 14 osv? Neppe.
Men siden jeg er slik en godhjertet sjel skal dere på forhånd få fasiten av meg etter at jeg påpeker de utallige tingene dere gjør feil… så hold dere fast!

Når jeg sier dere skal få fasiten er det fordi jeg kan den, ikke fordi jeg følger den. Jeg spiser kebab når jeg vil, tar meg en øl når jeg vil, holder meg tro til sukkeholdig brus osv osv. Men jeg klager ikke på vekta… og viktigst av alt; jeg har ALDRI ytret ordene “jeg har forsøkt alt”!
En ting er helt klart… går du ikke ned i vekt har du IKKE forsøkt alt. Oddsen for at du har prøvd i nærheten av 50% er sannsynligvis vanvittig høy.
For det å gå ned i vekt er enkelt… men JA, det krever innsats og offer.
Mat må ofres og innsatsen i fysisk aktivitet må økes.
Så med mindre du er skyldig IQ, så kan du ikke si at du har prøvd alt hvis du ikke klarer å gå ned!

Vi har de siste årene sett det på facebook… sansynligvis alle sammen har sett en eller annen oppdatering med teksten “jeg fortjener dette eller dette”. FEIL!! Du fortjener ikke en hamburger på vei hjem fra jobb bare fordi du faktisk var på jobb… tro det eller ei så er faktisk de fleste av oss på jobb – HVER dag!
Kjøp, spis og nyt gjerne den pølsa, men ikke syt etterpå!
Å nei, det wienerbrødet er ikke fortjent – du kan fortsatt se bilen din på p-plassen utenfor kafeen der du forlot den for 30 sekunder siden!

Og dere… Nutrilett er ikke en sunn sjokolade som skal spises til dessert. Det er en måltidsERSTATTER. Skjerpings!!

Så til disse vidunderkurene… kutt ut fett, karbohydrater, meieriprodukter, sukker, gluten. Alle har sin egen vri.
For å ta den siste først… gluten er proteinet i en rekke kornprodukter. Det som bør kuttes ut er hvitt mel (generelt), ikke proteinet i hvitt mel. Hvis det er sukker du skal kutte ut så er det fint det, men ikke bestill tre baconpølser med tab extra og tenk at du har lurt systemet (undertegnede har jobbet på bensinstasjon og sett dette). Den eneste du lurer er deg selv!
Hvis lunsjen din på jobb er kalorifattig gir ikke det anledning til å spise tre-fire kakestykker hver gang noen har bursdag!

Sist men ikke minst har vi treningen. Ta gjerne en selfie på trening, snap gjerne på trening. Men ikka dra på trening for å ta selfier. Du får ikke noe ut av det og du er i veien for alle oss andre! Treningssenteret er allerede fullt av irritasjonsmomenter og snart kommer det største av dem alle (nyttårsforsettene). Men det kommer jeg tilbake til senere!

Så til fasit… den er såre enkel og jævli effektiv!
Det kommer til å gå fort, så følg med;

Kalorier inn < forbrente kalorier

There you have it… veien til et lettere liv! You’re Welcome 🙂

#slanking #fasit #ingensnarveier #bedre2017 #julaerover #trening #mat

2 kommentarer
    1. Hahahaha… Jeg er så inni helvete lei det der jævla allergihysteriet!! Kan ikke folk bare gi en lang faen i den forpulte sytinga si. Herregud for noe faens kukksugeri folk holder på med om dagen! Det gjør meg forbanna bare å tenke på glutenfrie horunger som skal ha etter eller annet dritt uten laktose i!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg