Nord-Korea here I come!

I blant er det vanskelig å plukke ut den neste feriedestinasjonen… det er jo så mange å velge blant! Men heldigvis får man i blant et tydelig tegn, og også en omsorgsfull sjel som sier seg villig til å betale!

Så Rimi-Hagen, hvor er den jævla flybilletten min?

For de som enda ikke har gjettet det stemte jeg ikke AP for første gang siden 2005 (mitt første valg), men denne gangen falt jeg ned på Rødt.

Stein Erik ønsker nemlig å sende alle som stemmer Rødt til et totalitært diktatur for at vi skal få det styret vi ønsker 🤔 Og dette baserer han kun på Rødts forslag om å forby privatfly.

Men ærlig talt… selv om jeg stemte som jeg gjorde betyr ikke det at jeg ser på Bjørnar Moxnes som en fremtidig eneveldende hersker, men han tilhører den fløyen jeg ønsker skal sitte med makten. Samtidig er han snart den eneste gjenværende politikeren som faktisk snakker om egen politikk i stedet for å snakke ned alle andres. For vi kan alle enes om at en stemme til Rødt ikke er en stemme til Norges største parti. Men Ap, som jeg har stemt siden 2005, er ikke for meg noe godt alternativ lengre. De har blitt så like Høyre at hadde de vært enige om hvem som skulle passe på bestemor, hadde det blitt umulig å skille de to fra hverandre.

Derfor stemte jeg på kommunistene (som høyresiden kaller de). Vi trenger krefter på Stortinget som drar venstresiden ut av sentrum-høyre suppa! Derfor trenger vi, som tilhører den fløyen, partier som SV og Rødt. Kanskje vi også en dag får bruk for MDG, men med tanke på at de hadde solgt barn, bestemor og øvrig slekt for en plass i posisjonen er det leeenge til de får en stemme fra meg!

Så godt valg alle sammen. Gjør kloke og veloverveide valg, men ta i hvertfall et valg… hvis ikke sier dere i fra dere all rett til sutring de neste fire år!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg