Kjønnskvotert talent?!

For en tid tilbake skrev jeg et innlegg med overskriften "den misforståtte kvinnekampen".

Heldigvis for min irritasjons skyld, men desverre for dere kvinner kommer det stadig nye tilskudd som passer inn under den paraplyen.

Så også nå…

Frem til jeg leste VG innlegget visste jeg ikke engang at "Århundrets stemme" var et programkonsept, og jeg skal heller ikke begynne å se på det nå.
På lik linje med "hver gang tidligere idoldeltakere med x-factor møter norske talenter til stjernekamp", er jeg så ufattelig dritt lei såkalte musikkprogrammer der tonedøve og uinspirerte seere svir av kontantkortet på å stemme frem flopper som Kjartan Salvesen!

Men den utenommusikalske underholdningen setter jeg fryktelig pris på!

I går røk Jannike Kruse ut av konkurransen som fjerde kvinne på rad, og det får henne til å reagere. Ikke med bitterhet over at hun røk, men på grunn av forskjellsbehandling!

"For min del går det greit, men jeg blir litt forbannet på kvinners vegne. Nå blir jeg nesten provosert. Hvis Frida ryker neste gang, går vi til streik", var Kruses kommentar til TV 2etter at exiten var et faktum.

Altså hva faen?!

Samtidig sier hun følgende: "Jeg håper det norske folk nå ser at de har et ansvar her og stemmer masse på Frida, kanskje til og med i tillegg til den man har som favoritt?".

Hun oppfordrer altså til forskjellsbehandling og sympatistemmer fordi Frida er kvinne.
Jeg forstår kvotering på arbeidsplassen selv om jeg mener det er helt feil (beste menneske til jobben), men i en talentkonkurranse?

Bare en liten tanke her… kanskje ingen av dere fortjente å gå videre/vinne?

Det er mulig jeg tar feil her, men jeg har heller ikke noe inntrykk at sang nødvendigvis er et område der menn har blitt favorisert på bakgrunn av talent eller fysiske forutsetninger!

Samtidig ødelegger du for deg selv. Hvis du en gang i fremtiden har noe fornuftig å tilføre kvinnekampen, vil dette utvilsomt falle i fisk på grunn av gårsdagens helt astronomisk idiotiske uttalelse!

Det er jo synd for Marianne Sveen, Guri Schancke, Nosizwe Baqwa og Jannike Kruse at de rett og slett ikke er gode nok, men mangel på medfødt penis har da for faen INGENTING med den saken å gjøre!

Så Jannike Kruse: HYSJ!!!!!

#kvinnekamp #talent #kvotering #forskjellsbehandling #jannikekruse #århudretsstemme #idol #xfactor #hysj

2 kommentarer
    1. Jeg er sterkt imot at kjønn skal brukes for noe som helst “fordel” i utdanning, yrker, konkurranser…
      Det har fint lite med likestilling å gjøre. Skulle man drive på med kjønnskvotering, må man f.eks. straks kvotere inn en haug menn i grunnskolen og hive ut en del kjerringer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg