Hatefulle kommentarer – nei takk!

Som enkelte kanskje har lagt merke til har jeg valgt innstillinger slik at jeg må godkjenne alle kommentarer i denne bloggen.
Noen vil kanskje hevde at jeg med dette knebler yttringsfriheten og/eller prøver å luke ut mine meningsmotstandere, men det er på ingen måte hensikten!

Det har seg sånn at dette er min plattform, og jeg føler derfor at jeg må kunne gå god for, om så ikke være enig i, det som står her.

Grunnen til at jeg tar opp dette er at jeg i går (kan ha vært fredag) lot være å godkjenne en kommentar for første gang.
Nå skal det sies at jeg er dypt uenig i innholdet, men grunnen til at jeg slettet den var utelukkende at ytringen faller inn under Straffelovens §185.
Jeg skal ikke gjengi ordlyden her, da det medfører at jeg allikevel blir det talerører vedkommende kanskje håpet på, men jeg kan si at avsenderen deler holdningene til en viss kar med smal bart på midten av 40-tallet!

Så denne går ut til deg, "Brutal Truth" som du så herlig anonymt kaller deg; dersom du ønsker å spre dine hatske ytringer til et publikum av en signifikant størrelse, er ikke dette stedet for deg. Her blir de lest av meg, og meg alene før de blir slettet! Dersom du evner å skrape sammen nok iq-poeng til å ha skrive en saklig kommentar som ikke strider mot norsk lov, lover jeg å godkjenne den uansett hvor uenig jeg måtte være!
Og en ting til. Anonymiteten gir deg ikke noen mystisk, tøff eller hardslående personlighet… du fremstår tvert imot som en person med totalt fravær av noe som kan minne om en ryggrad!

Uansett oppfordrer jeg alle til å dele og kommentere mine innlegg, uansett enig eller uenig!
Det må gjerne være hardt, spissformulert og bombastisk, men hold dere innenfor lovens rammer!

For hat genererer hat, og det er en avling jeg ikke har tenkt til å gjødsle ytterligere!

#hat #ytringer #kommentarer #anonym #godkjenne #blogg #talerør #ytrehøyre #ikkeframeg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg