Og Vipps, da var noen igjen krenket!

I blant lurer jeg på hvordan enkelte voksne menneske klarer å sette en fot foran den andre, puste på egenhånd eller kle på seg selv!

Det er uansett en skremmende tanke at disse menneskene kan kjøre bil, eie skarpe redskaper eller stemme ved valg!
Og burde de ikke for egen sikkerhet vært overvåket 24/7?

Churchill sa en gang at; "The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter".
Jeg lurer på hva godeste Winston hadde sagt dersom han hadde sett enkelte saker som står på trykk i dagens nettaviser? Eller kommentarfeltene?

Som for eksempel denne: “Raser mot Vipps nye sjekkereklame“.
Jeg skal ikke henge ut de aktuelle personene med navn da det ikke er spesielt pent (navn og bilde finnes i saken)!
Noe av det første som slår meg er mottoet jeg hadde på mitt russekort – “det er bedre å holde kjeft å bli mistenkt for å være komplett idiot, enn å åpne kjeften og fjerne enhver tvil”!
De to det er snakk om har så definitivt fjernet absolutt all tvil, og jeg regner med (håper) at nære venner og familie sitter med hode godt plantet i hendene og gynger sakte frem og tilbake!

Hvis du virkelig ikke forstår at det er humor innvolvert når vipps annonserer seg selv som en sjekkeapp, bør du i det minste gå et tosifret antall runder med deg selv før du tar kontakt med VG.
Men den gang ei – her skal det faen meg rases!

Kan ikke noen være så snille å få delt dette innlegget så det når frem til disse to representantene for de lettkrenkedes landsforbund?!

Argumentet de bruker er at Vipps, med sin reklame oppfordrer til stalking – REALLY?!
Da foreslår jeg at dere ikke gir telefonnummeret deres til fremmede for overføring av penger – problem solved!
Dere bør kanskje heller ikke date, dele ut telefonnummer til nye kolleger, komme dere vekk fra alt som eksisterer av nummeropplysning, sosiale medier også eller?

Og hvis frykten for stalkere er så stor, kanskje IKKE stå frem i Norges største nettavis med fullt navn og bilde?
Oh, the mindnumbing stupidity!!!

#vipps #raser #krenket #stalker #telefonnummer #reklame #vg #sjekking #humor #hysj #holdkjeft #churchill #sitat #stemmerett

5 kommentarer
    1. Det er så hinsides tåpeligt at nå er det blitt sånn at blir man ikke krenket på egne vegne så er veien kort til å melde seg til å bli krenket på andres vegne og da er man igang igjen !
      Men,det blir jo utallige meningsløse debatter av sånt da,og det er jo alltid noen som utrolig nok finner fornuft i det også.
      Det er vel en grunn for at ærekrenkelsesbegrepet er fjernet fra straffeloven (har jeg hørt).
      Hilsen synskepeggy.

    2. Jeg er så drittlei alt og alle som “raser”, er “sjokkerte”, “krenket”,,,osv
      Møkklei, kort og godt. Nå ble sikkert noen krenket av det også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg