Krenkelse blir vår arv!

Krenkefesten vil ingen ende ta, og denne gangen er temaet "ulv"… IGJEN!

Først litt info om ulv i Norge;
Ofte bruker motstanderne argumentet; ulven har ingen naturlig plass i den norske faunaen – det er direkte feil!
På begynnelsen av 1800-tallet var ulvebestanden stor, men en statlig utrydningskampanje (1845) sørget for at ulven var så godt som utradert på 1960-tallet!
Som et resultat av dette ble den fredet i 1971, noe som jo kan bli direkte linket til dagens motstand!
Det er altså ikke lov å skyte nærgående ulv fordi vi på et tidspunkt valgte å utrydde den – fjerne den fra dens naturlige plass i vår fauna.
Hvis dere vil lese mere om ulv, kan dere trykke her!

Uansett… denne gangen handler ikke en gang krenkeorgien om ulv, men bilde av en ulv på melkekartongene til Tine!
Med overskriften "Tines juleulv skaper kraftige reaksjoner" skal nok VG (igjen) har store deler av skylden.
Per nå (11.54) har saken 155 kommentarer, så det er tydelig at det engasjerer.

Er det rart det blir krig i verden?
I tillegg har de klart å hoste opp whats-his-face fra farmen for en kommentar.
Han, med sine dommer for å ha skutt bjørn og jaget ulv med bil, er selvsagt i mot ulv – og dermed motstander av å avbilde den på en melkekartong!

Personlig blir jeg svært provosert av idioti, og jeg vil gjerne ha meg frabedt å måtte se bilder av idioter i vg eller på nettet generelt – selvfølgelig mener jeg det ikke, men you get my point?!

Når skal vi slutte å bli krenket og/eller støtt av helt trivielle og ubetydelige ting?
Og skal resten av verden alltid måtte ta hensyn til alle de lett krenkede?

Som jeg har skrevet flere ganger tidligere er det slik at et samfunn desverre ikke beveger seg raskere enn dets svakeste individ.
Hadde det vært mulig er det ganske mange jeg hadde løpt fra for lenge siden, og sannsynligvis en hel haug som igjen hadde løpt fra meg!
Poenget er; kan vi akseptere at vi beveger oss til tempoet til mennesker som blir krenket av en kamuflert ulv på melkekartongen?
Er det på tide at vi etterlater noen og forsøker å bevege oss ut av denne krenkelsens tidsepoke?
Når fremtidens unge skal lære historie kommer de til å lære om steinalderen, jernalderen og vår krenkealder.
Våre forfedre lærte å lage redskaper, håndtere ild, fant opp krutt osv, mens vi samler oss i grupper for å føle oss krenket av en melkekartong!
What a fucking legacy!

Denne bloggen har helt sikkert krenket enkelte, og vil med økt eksponering krenke enda flere!
Good – det er, ved siden av at jeg faktisk mener det jeg sier, noe av poenget!
Hadde jeg sluttet å si det, hadde jeg allikevel ikke sluttet å mene det!

Hovedproblemet er jo selvfølgelig ikke at folk føler seg krenket, men at alle vi andre skal bukke, skrape, beklage og unnskylde oss ovenfor de krenkedes landsforbund (må jo snart bli en greie)!
Ett skritt frem og tre tilbake pga politisk korrekthet og en uendelig frykt for at noen må føle på et visst ubehag!

Så vær så snill Tine, ikke bukk under for minoritetens storm i et vannglass og behold kartongene slik som de er!
Vi trenger et samfunn der det å tråkke noen på tærne er lov, og der det å unnskylde faktisk betyr noe!
Unnskyldninger og beklagelser har blitt degradert til det punkt der det ikke lenger er verdt nåla i veggen!

#tine #melk #ulv #krenke #farmen #hårsår #samfunn #politiskkorrekt #unnskyld

3 kommentarer

Siste innlegg