Kunden har alltid rett!

Som alle som på et eller annet tidspunkt har vært innom et serviceyrke får beskjed om; kunden har alltid rett!
Dersom man har jobbet en halvtime innenfor samme bransje vet man også at dette er helt feil!
Stort sett vet ikke kunden engang hva den snakker om… men hva skjedde med holdningen?

Vi er eiere av fire stykk DSR stol Eames fra VOGA – gode stoler som selv om de ikke fryktelig dyre ligger hakket over klappstoler fra IKEA.
Under flytting i september var vi uheldige og mistet to av knottene til bena, noe jeg naivt nok tenkte var lett å ordne!
Men den gang ei… disse enorme delene produseres visstnok kun i begrenset opplag tilpasset antallet stolben som eksisterer på markedet!

Det er for så vidt greit nok, men det jeg ikke setter spesielt pris på er svaret fra kundeservice hos VOGA:

"Hello Joakim,

Thank you for contacting us, we’ll be glad to help you.

Please note that we don’t sell spare parts of any of our products, but please do know that we have an autumn sale in which you can buy items for 70% off the retail price. 

Regards,

Customer Service Team
VOGA"

PS: jeg har med vilje klippet bort navnet til det ubrukelige mennesket som hadde skrevet svaret!

Ikke si at du er glad for å hjelpe når du helt opplagt ikke har NOE som helst å bidra med.
At kundeservice også går ut på å reklamere for salget de har, og prøver å få det til å komme over som en eksepsjonell tjeneste at jeg kan få kjøpe nye produkter for å løse mitt problem er bare sinnsykt irriterende!
Dersom jeg kjøper en ny stol er jeg fortsatt i besittelse av en stol som pga manglene er helt ubrukelig!
Ca en uke etter svaret fikk jeg en forespørsel om å bedømme "hjelpen" jeg fikk. Som de fleste sikkert kan gjette fikk de ikke toppscore fra meg, så jeg venter spent på svar på vurderingen!

Vi forlater VOGA, og beveger oss over til lekmer.no.

Min kone bestilte nylig en babybadekar fra denne fantastiske nettbutikken.
Plastbalja så fin ut den, men et problem åpenbarte seg tidlig – proppen manglet!
E-post ble sendt og svar ble mottatt… et svar der de tar null ansvar for mangler ved et produkt de selv har solgt og sendt. Deres forslag var at vi kunne gå i butikken å kjøpe en propp, noe vi sa vi selvsagt kan gjøre dersom de kunne fortelle oss hvor vi kunne få tak i en passende!
Vårt svar til dem ble møtt med total stillhet og vi er null skritt nærmere en propp en vi var før vi i det hele tatt bestilte badebassenget!

Man skulle kanskje tro at slike nettbutikker var litt opptatt av å ha et godt rykte, men kanskje det er feil?!
De gir jo tydeligvis flatt f i sine kunder og overlater ansvaret for sine feil til de som har vært så naive å forvente at alle deler medfølger ved bestilling!

Og som nevnt innledningsvis har kunden sjelden rett, men prøv litt hardere uansett!

#voga #lekmer #kundeservice #nettbutikk #salg #kunde #kundenharalltidrett #stol #badebalje #takkforingenting

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg