Sticks and stones…

… may break my bones, but words will never break me!
Hørt det før?

I denne tilsynelatende evigvarende krenkefesten vi befinner oss er det kanskje et barnerim verdt å bite seg merke i?!

Klage"stormen" teller nå (siste tall jeg så) 540…
I september, da Nytt på Nytt hadde lave seertall talte de fortsatt 610000. Kan 540 da kalles en storm?
Eller blir klageflaubris mere dekkende?

Uansett er det bruken av ordet "nazifisk" om FrPs Christian Tybring-Gjedde som skaper reaksjonene.
Som kjent er jeg ingen FrP’er og jeg lo veldig godt av vitsen! For det er det det er – en vits!
Jeg føler meg ganske trygg på at Golden (på lik linje som meg selv) ikke mener at CTG sklir rett inn i rekkene med Hitler, Himler, Goering eller resten av nasjonalsosialismens gutteklubb!
Samtidig er det vanskelig å stikke under en stol at han med uttalelser som; "vi kan ikke forby alt, så det er bedre å stoppe det ved grensen" og mere direkte kritikk av Islam kanskje er en av de bruneste som finnes i det ellers blå havet på Stortinget!

Jeg føler meg også nødt til å påpeke at gjedde faktisk er en fisk og at vitsen i seg selg hadde vaklet på gyngende grunn dersom det var snakk om Sylvi Listhaug!
Det er snakk om en karikatur, et overdrevent ordspill… og nei, det kan faktisk ikke brukes om venstresiden da det i all hovedsak er ytterste høyrefløy som promoterer fremmedfiendtlighet og til tider en retorikk som av mange oppfattes som rasistisk!

Jeg finner det også merkelig at enkelte av de krenkede ikke ser skogen for bare trær – i dette tilfellet ironien.
De sitter med en mitraljøse ladet med stein i en landsby av glass og fyrer av gårde i et rasende tempo!
Du kan ikke bruke ytringsfrihet som et forsvar for CTGs uttalelser, og samtidig kritisere Golden og NRK for å ha benyttet deres; i et humorprogram – et satirisk humorprogram!

"Satire er vittig spott, det vil si en forteller- eller kunstform som kritiserer eller kommenterer mennesker, samfunn, politikk, fenomener og tanker i samtiden på en humoristisk og poengtert måte. Satiren bruker gjerne ironi, grove overdrivelser og karikaturer for å latterliggjøre og synliggjøre svakheter ved systemene eller gjøre narr av menneskenes laster og skrøpeligheter".

Bit dere merke i: GROVE OVERDRIVELSER!!

I tillegg til dette mener jeg det er en smule ironisk at kritikken kommer fra de samme menneskene (min mistanke) som i en årrekke har stått fast ved å kalle Arbeiderpartiet for "Ape".
Er det annerledes bare fordi ordet nazi er knyttet til en konkret hendelse eller følelse?

Nok en gang slår jeg et slag for det politisk ukorrekte, og oppfordrer herved folk til å gro litt tykkere hud!

Hvis dere allikevel vil fortsette å bli krenket – bli krenket!
Det er ikke første stadiet av en uhelbredelig sykdom… 
Det skjer jo ingenting!

#satire #klagestorm #flaubris #krenkefest #nrk #nyttpånytt #frp #sticksandstones #ap #nazifisk #humor #nyeord #ironi #dobbeltmoral

1 kommentar
    1. Jeg er så enig i det du skriver! Går ikke an å mene noe, tulle eller kle seg som man vil uten at det er noen som MÅ føle seg krenket. Jeg så episoden da den gikk på TV, og tenkte ikke over at noe var såå mye drøyere enn noe annet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg