Politisk korrekthet sensurerer!

I vår tid er det blitt en folkesport å bli støtt, krenket osv.
Sporten er til og med delt inn i flere grener der "direkte", "indirekte" og "totalt urelatert" er de det konkurreres hardest i!

Hva skjedde med;
"Jeg er uenig i dine meninger, men jeg vil inntil døden forsvare din rett til å hevde dem."

-Evelyn Beatrice Hall

Og til de som skal krangle på at ordene tilhørte Voltaire, les her!

For en tid tilbake stod dette på trykk i Aftenposten; "Aschehoug fjerner boken «Lek med ord», sist trykket i 2015, der norskelever blir bedt om å finne ordet som ikke passer inn: «Gås, høne, hane eller neger»?"
Selvfølgelig er ordet feil, malplassert, støtende – kjært barn har mange navn!
Men hadde det vært bedre med afroamerikaner, -skandinaver eller -européer?

Jeg mener selvfølgelig ikke at det er greit, men jeg finner det en smule pussig at det igjen er en hvit dame som sier; "jeg reagerte med vantro"!
Personlig trodde (og håpet) jeg vi hadde kommet oss over kneika ca. midt på 40-tallet der de av ikke-arisk avstamming ble sett på som mindreverdige, mindre intelligente osv. De kan både tenke, føle og til og med snakke selv kanskje?!

Min reaksjon på boken hadde sannsynligvis vært oppgitt latter… just FYI!

Nå har igjen dette dukket opp i kjølvannet av at Siv Jensen kledde seg ut som indianer 😰
Ulrikke Falch fra "Skam" (thank you google) har skrevet en kronikk i VG der hun forsøker å fremstå reflektert… og i mitt hode bommer totalt.
Bare fordi nettavisen kårer deg til topp 25 innflytelsesrike på internett, betyr ikke det at du plutselig må mene noe om alt!
Men ettersom Skam var ferdig eller tok pause (don’t care) i april (takk til imdb) var det vel litt lenge siden noen hadde lagt merke til deg?!
Hun klarer til og med å dra en sammenligning til regjeringens bevilgning til det samiske folket – god dag mann, økseskaft!

Hun sier også at de som støtter Jensens kostyme er hvite eldre menn.
Jeg er hvit, 30 år (vet ikke om det er eldre) og støtter til en viss grad antrekket… ikke i den grad at jeg hyller det, men til den lengde at jeg ikke bryr meg en dritt!

Du kaller det kulturell appropriasjon – jeg kaller det kostymeparty!

I saken om Jensens kostyme kan man lese følgende; "Mange har brukt emneknaggen#notyourcostume under Jensens bilde. Denne blir brukt av folk som mener det er støtende at urfolks kulturelle drakter og symboler blir brukt som kostymer, blant annet på halloween."

Altså finner de det støtende at kostymer blir brukt som kostymer?! Da må vi rett og slett kle oss ut da!

Vi har skapt et samfunn der det å være politisk korrekt sensureres oss. Det er ikke lov å si eller gjøre noe som kam oppfattes støtende på noen, og spesielt ikke minoriteter!
Tenk at en norsk politiker kan kle seg ut som indianer med tanke på alt indianerne har blitt utsatt for av amerikanske myndigheter opp gjennom tiden!

På samme måte har ikke jeg, personlig dårlig samvittighet for  slavehandelen som eksisterte… JEG hadde da for faen ikke noe med den å gjøre!

Se for dere dette tankespinnet; FrP, som i målestokk må kunne kalles ganske så moderat fremmedfiendtlige blir tvunget til å kvele sine meninger rundt temaet innvandring.
Videre kan man tenke seg at de som kanskje støttet partiet finner andre veier, lengre mot høyre!
End-gamet av dette blir at Pegida marsjen i Kr.sand ikke består av to, men av tusen osv.

Da Stoltenberg i 2011 snakket om mere åpenhet og demokrati, tviler jeg på at han mente sensur av Torbjørn Egner og Astrid Lindgren… jeg tror heller ikke forbud mot kostymer var et mål han hadde klart for seg i hode!

Derimot er jeg av oppfatningen at vi er i en negativ spiral der ingen tørr å ta tak i problemer og/eller utfordringer i frykt for å tråkke noen på tærne… og NOEN blir ALLTID tråkket på tærne!

Vi skjærer alle som ytrer noe ukorrekt over kammer som rasister, homofober, kvinneundertrykkere og så videre!
Og vi har så mange kammer!

For min egen del slår jeg et slag for det politisk ukorrekte, upassende og kanskje i noens øyne forkastelige; spill “Cards agains humanity”, kle dere ut som indianere, gå “trick or treat” som Hitler, tråkk folk på tærne, provoser og utfordre! 

Vi blir uansett ikke kvitt det, så vi kan like godt normalisere det, og ikke lage  dramatiske avisoverskrifter hver gang noen stryker enkelte mothårs!

Alternativet er at Haloween, karneval og alle andre anledninger der kostymer brukes blir til Toga-partys.
For å kle seg ut som sengetøy støter ingen… eller?

Og slutt å bli støtt "på vegne av".

Og frøken Falch: inntil du har noe fornuftig å komme med… SKAM deg (den var så dårlig at den måtte med)… og HYSJ!!

#politiskkorrekt #støtt #vg #nrk #aftenposten #ulrikkefalch #debatt #frp #sivjensen #indianer #urbefolkning #hysj

2 kommentarer
    1. Politisk korrekt er noe man automatisk blir når man er for dum til å tenke selv. Det er en stor gruppe mennesker som har satt fast hodet i sin egen godhet, hvis de skriver de korrekte tingene på facebook så får de mange `likes`. Og det liker de, da føler de seg ekstra gode, det er godt få bekreftelse på at man er god. Desverre for dem så lever de i en fantasiboble, så ingenting de sier eller gjør betyr noe. Le av dem, det er det beste man kan gjøre. Bare len dere tilbake, le av dem og se på når de eksploderer. De blir ekstremt sinte når man sier de imot og det er veldig, veldig, veldig gøy å se på. 🙂 Det er en av favoritthobbyene mine, å få politisk korrekte fjols til å miste besinnelsen totalt. Da får man se hva de egentlig er. Den godheten deres stikker ikke så dypt.

    2. Så fint om disse bloggerne og kjendisene og hva de er, hadde blitt krenket over viktigere ting. Som sultkatastrofer i både Afrika og Asia,krig, folkemord,…nok av ting å ta tak i. Men nei da..et kostyme var viktigere enn alt annet. Og noen rumpeforstørrende truser fra Cubus..himmel og hav, så krenket man blir over at noen kunne finne på å lage et sånt plagg. Hvorfor ikke føle seg krenket for lenge siden over alle klinikkene som stapper mer fett inn i rumper, eller fettsuger dem..alt etter hva folk ønsker..eller langbukser med innlegg i baken, eller bher med innlegg….pushups, eller hva de kalles? Vært i salg i årevis. Neida, enklere å “ta” Cubus nuh! Pga noen støgge truser. :D.
      Noen bør seriøst logge av nettet en stund og oppleve verden utenfor.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg