Hva med en sjette ferieuke?

I disse valgtider er det på tide å komme med litt flesk slik at populistisk tenkende partier kan få trukket de korttenkte velgerne opp av sofaen!

Jeg tenkte derfor at jeg skulle gi dere (les politikere) et forslag… you’re welcome!

Som alt annet valgflesk er det viktig å kun ytre fordelene… ulempene kan folk smertelig få erfare senere!

Personlig synes jeg forslaget (som alle mine forslag) er meget godt og jeg håper det blir tatt opp til vurdering… på forhånd takk!

Forslaget er som overskriften sier, en sjette ferieuke for alle arbeidstakere!
Denne ferieuken MÅ avslutte hovedferien og kommer med en del forbehold som jeg kommer tilbake til.

Grunnlaget for dette forslaget er at jeg på tirsdag startet opp igjen etter to uker ferie, og jeg må ærlig innrømme at de første dagene ikke akkurat har vært de mest produktive i min arbeidskarriere.
Jeg tror samtidig at jeg har mine ord i behold når jeg påstår at det ikke er den første uken etter ferie de nyeste kreative ideene dukker opp!
Produksjonen er nok heller ei økende, og arbeidsmoralen er overraskende nok lavere enn siste uken før ferien startet – rart, men sant!
Dette gjelder selvsagt ikke alle, men samfunnet beveger seg desverre ikke fortere enn det svakeste leddet – noe som i dette tilfelle kan være majoriteten!

Kritikere av mitt forslag vil kanskje hevde at en ekstra ferieuke bare forskyver problemet med en uke, og det er der ulike krav/forbehold (må ikke nevnes i valgkamp) kommer inn;

1. Uken MÅ/SKAL tilbringes hjemme/hjemby.
2. Totalt avhold kreves.
3. Døgnrytme må normaliseres gjennom hyppige kontroller/varslingstjeneste.
4. Kosthold må tilbake til normalen.
5. Fysisk aktivitet pålegges.

Alt dette kan selvsagt legges inn i eksisterende ferie, men erfaring tilsier ramaskrik dersom man fjerner noe!

Følg disse rådene og jeg er sikker på at første uke etter ferien blir langt mere produktiv i fremtiden!
Som sagt må dere trekke folk med fordelen av en ekstra ferieuke… av erfaring slutter folk å lese etter komma uansett!

#jobb #ferie #trening #avhold #hjemme #valg2017 #valgflesk #populisme #døgnrytme #produktivitet

5 kommentarer
    1. Hvis det er sånn, antyder vel heller at jobben en har er usunt for oss. Vi drikker kaffe for å være produktiv og i helg øl for å glemme livet.
      , hvis en jobber med noe en virkelig brenner for… Har en jobb som mulig er mer som en livsstil, noe en ikke tenker på er jobb, så spiller det ikke noe rolle med hvor lang ferie eller å ha en sjette uke (femte uke for noen, da de fleste har 4 uker ferie bare).

    2. Da har jeg en gledelig overraskelse til deg, fire av fem kommer av seg selv på nyåret når frøet er på plass!
      1. Uken MÅ/SKAL tilbringes hjemme/hjemby-> Det er et helvetes stress å reise bort, mye planlegging og utstyr må tas med. du blir hjemme.
      2. Totalt avhold kreves. Relativt selvforklarende. 2 pils må kunne regnes som avhold.
      3. Døgnrytme må normaliseres gjennom hyppige kontroller/varslingstjeneste. Når mini vekker deg 06:30 HVER dag sklir ikke denne ut.
      4. Kosthold må tilbake til normalen. Du slipper dette i starten, men etter ett snaut år spiser mini deres middag. Kan ikke leve på pizza og kebab da.
      5. Fysisk aktivitet pålegges. Ok denne ryker. Når mini endelig sover, ja da sover du også 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg