Tid er relativt… tydeligvis!

Da jeg bladde gjennom denne appens kategori "les innlegg" kom jeg over dagens innlegg fra mammatilmichelle… og jeg må innrømme at det var en øyeåpner for meg!

Fascinasjonen skyldes selvsagt ikke dybden i innlegget, og heller ei gode refleksjoner fra et oppegående menneske.
Jeg fikk derimot et innblikk i begrepet "tidsklemma" som er så populært!

Hun har visstnok blitt flinkere til å ta fridager fra bloggen og samtidig prioritert å bruke masse tid på andre ting – som å få førerkort (det eneste hun tilsynelatende har drevet med)!

Jeg er fullstendig klar over at kjøreopplæringen har gjennomgått noen forandringer siden 2005… opplæringen har blitt noe mere omfattende og tidkrevende, men det er fortsatt ikke slik at den tar all verdens tid!
I følge Hafslund er snittet 27 kjøretimer… det er 27 timer av 45 minutter!

Da jeg var 18 og tok lappen klarte jeg dette parallelt med andre året på videregående – aka fulltidsstudent. Det gikk allikevel fint!
I en alder av 21 jobbet jeg fulltid, altså 37, 5 timer i uken og jeg er overbevist om at jeg allikevel skulle klart å gjennomføre 27 timer kjøreopplæring på en måned!
Det vil si at når den eneste "jobben" din er å skrive blogg, da bør det være fullt gjennomførbart uten å skulle "ta seg fri"!

Så hvis man må ta seg fri fra jobb for å gjennomføre noe som i snitt tar 27×45 min forstår jeg nå at dagens ungdom sliter med å få tiden til å strekke til!
Det jeg ikke forstår er hvorfor man da benytter den lille verdifulle tiden som gjenstår på å skrive et blogginnlegg om nettopp hvor lite tid man har!

#mammatilmichelle @mammatilmichelle #blogg #tidsklemma #lappen #jobb #fri #27 #arbeidsuke #hafslund

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg