Så var livet over…

…i hvertfall livet sånn som jeg kjenner det!
I februar nådde jeg 30, i august skal jeg gifte meg og på nyåret venter barn… i utgangspunktet er dette nok til å skremme dritten ut av meg, men for å toppe det hele har det nå blitt rekkehus fra september!
Ja, hvorfor ikke ta alt innenfor 365 dager og sørge for at renneløkka er godt knytt?!

Til de av dere som venter på stasjonsvogn og hund kan jeg si følgende; bilen kommer nok, men heldigvis er min fremtidige kone allergisk… så hund er ikke engang et tema 😊

Jeg er i utgangspunktet utflytter fra Moss, men etter syv år i Oslo er det her jeg føler meg hjemme!
Når jeg nå skal bytte ut den behagelige lyden av utrykningskjøretøy med irriterende fuglekvitter, og nydelig asfaltjungel med ting som gror og må vedlikeholdes, innser jeg at jeg kanskje ikke er så fleksibel som jeg trodde!

Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å tilpasse meg livet som etablert, men tanken på omstilling er merkelig og skummel!

Vi har i lang tid vært frem og tilbake med tanke på hvor vi skulle ende opp – Tønsberg, Moss og Oslo har vært de mest reelle alternativene, men da markedet i Oslo satte ny idiotrekord tidligere i år med 16kvm til 2.8 mill var det bare å lete andre steder.

Dragen har endelig innsett hva som er rett side av fjorden (tok tre år), og vi endte derfor i Moss!
Bryllupet holdes i Tønsberg, så vi kan jo kalle det et kompromiss!

Det rareste tror jeg blir å flytte til en by som dør i september, for så å ligge i dvale frem til 50 åringene tar av taket på cabrioleten og den første utepilsen skal bankes ned med rasende tempo gjennom hakkende tenner – altså i mars (ish)!

Flyttingen medfører også avstand til venner vi har i Tigerstaden, og det er selvfølgelig trist!
Men ved å flytte såpass langt utenfor ring 1, har vi endt opp med tre soverom og gode muligheter for besøk (frem til februar)!
Samtidig gleder jeg meg veldig til å gjenoppta tettere kontakt med venner som allerede har flyttet "hjem" igjen!

Familien er veldig fornøyde, mens venners reaksjoner er jeg litt mere usikker på ettersom én allerede har valgt å rømme til Gjøvik "upon my return"!

Men for å sitere Ozzy; "Mama, I’m coming home!" 😊

#livet #oslo #moss #rekkehus #skummelt #endringer #nyttkapittel #venner #familie #barn #stasjonsvogn

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg