Kong Salomo vs. Jørgen hattemaker

Dagens innlegg handler om noe jeg i utgangspunktet hadde planer om å la forbigå i stillhet. Årsaken til at plan A ble skrotet er at temaet igjen dukket opp i et kommentarfelt i dagens VG – selvfølgelig i en sak om noe helt annet!

Dagens sak var antallet statlige bedrifter solgt av AP vs. nåværende regjering… altså er det relativt “god dag mann økseskaft” å dra inn Hadia Tadjiks billettløse tur med t-banen. Men noen fikk det til, og det er denne saken jeg skal til!

Jeg må ærlig innrømme at jeg elsker det faktum at hele landet skal mene noe om at Tadjik slapp unna bot fordi hun hadde glemt billett – en god prosentandel har ikke engang benyttet seg av Oslos kollektivtilbud.

Det er viktig for meg å påpeke at jeg siden myndighetsalder har stemt AP,  men jeg har allikevel ingen behov for å forsvare representantenes handlinger.
Jeg har derimot et behov for å irritere meg over medias, folks og kommentarfeltenes ekstreme usaklighet og bunnløse kunnskapsløshet!
Jeg har til og med, i denne bloggen forsvart Listhaugs bruk av korset enda jeg er motstander av begge! 

Så tilbake til saken:
Da jeg leste den tror jeg den hadde rundt 70 kommentarer… REALLY! 
Og det virket som det som irriterte folk flest var forskjellsbehandlingen.
De som sa de hadde opplevd det samme ble glatt ignorert og argumentet “kong Salomo vs. Jørgen Hattemaker” ble brukt hyppig! 
Personlig har jeg både glemt, “glemt” og hatt utgått billett under kontroll der jeg har sluppet bot som resultat av litt ydmyk tilnærming! Og uavhengig av hva noen måtte synes om meg, er jeg objektivt sett veldig mye nærmere hattemaker enn konge!

Så hvis dere skal ta politikere på noe,  ta de på sak og ikke på små ikke-saker!
Og slutt for faen og dytt inn uttrykk der de ikke passer inn!!

Så… HYSJ!!!!

#vg #kommentarfelt #ap #frp #valgår #2017 #politikere #t-banen #oslo #hysj

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg