Rollemodeller – er det heldig?

Selvom jeg fortsatt vil påstå at jeg ikke leser blogger, må jeg nok innrømme at det er en sannhet med en liten klype salt!
Jeg blar gjennom listene, både topp og søppel, hovedsaklig for å finne ting å irritere meg over… og det mangler IKKE på inspirasjon!!

Senest i dag tok jeg meg i å beundre hvor mange følgere enkelte av rosabloggerne faktisk har… hvor mange som sluker hvert ord de skriver rått! Hvor mange som beundrer dem… og ikke minst; hvor mange som har dem som forbilder!

Det er det siste jeg vil inn på!
I min hukommelse og den kunnskapen jeg besitter på nåværende tidspunkt kan jeg ikke påstå at jeg noengang har hatt et forbilde i den grad at jeg ønsker å bli akkurat sånn eller slik.
Jeg har tidligere spilt fotball… og som alle unge gutter kan jeg tenke meg at jeg på et eller annet tidspunkt drømte om å spille på Manchester United eller lignende.
Jeg hadde nok også enkelte favorittspillere som jeg så opp til… men når hverken ferdighet eller innsats er til stede blir det et relativt urealistisk mål.
Men kanskje er det nettopp de urealistiske målsettingene som er gode å ha… de som gjør at du må jobbe ekstra hardt!
Og selvom du realistisk ser på det som umulig har du noe å strekke deg etter… Good!!

Dagens rollemodeller er, i mitt hode, av et litt annet kaliber!
For noen år tilbake var det et intervju med en jente på 18 år i avisa Nordland (kan ha vært nordlys)… hennes to store mål i livet var å få jobb i klesbutikk og å være deltaker i Paradise Hotel!
Hennes rollemodeller er altså en haug med solariumsbrune partyfolk som etter en lengre diskusjon kom frem til at hovedstaden i Tyskland er Germany… altså, “AIM HIGHER”!

Bloggere er heller ikke gode rollemodeller… særlig vil jeg trekke frem pilotfrue og komikerfrue. Man kan ikke definere seg selv som “fruen til” for så å prøve å fremstå som en god rollemodell for unge jenter. Bare navnet i seg selv runger “likestilling – FUCK YOU”!
I en verden der det kjempes for kvinners rettigheter har de ingen kredibilitet på området!

Ha en fortsatt fin og irriterende himmelsprett!

#rollemodell #aimhigher #paradisehotel #blogg #drøm #mål #komikerfrue #pilotfrue #himmelspretten

4 kommentarer
    1. Før i tiden var det folk som hadde gjort bragder som ble sett opp til, folk som virkelig hadde gjort noe stort. Nå er det bare sånne usikre jenter… haha merkelig hvordan tidene forandrer seg…

    2. better to aim for the stars, then aim for the mud and making it? however respect the muck…stand clear and it shall rinse itself…bla blabla…mulig jeg bare ikke har orginale ideer og bare repeterer ord som jeg har lest…jeg vet ikke om det har noe med dette blogginllegget å gjøre men det ble ord på tastatur.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg