Den uendelige klagingen…

Vi er så heldige og priviligerte at vi tilfeldigvis ble unnfanget, født og vokste opp i Norge – verdens veste lang å bo i!
Landet der; skolegang er gratis, helsetjenester er bassert på egenandel, vi har et velfungerende (dog kronglete til tider) velferdssystem.
For å toppe det hele lever vi i et land der vi stort sett tar oss fri på fredag, kun fordi vi hadde fri på torsdag… det er herlig!

Men mye vil ha mer… vi vil ha gratis skole, men ikke betale skatt.
Vi vil ha mere og bedre veier, men bompenger?! FY FAEN!
Skal jeg skrive alle eksemplene kan jeg holde på til neste uke!
Vi sutrer fordi vi, i verdens beste land vil ha mere.
Og dele… heeeell NO!

Disse innvandrerne, flyktningene, tiggerne… de skal ikke få noe som helst for "vi nordmenn" trenger ALT.

Når folk i kommentarfelter eller på facebook skriver "vi", skinner det så jævli gjennom at de mener "jeg".

Først meg selv, og så meg selv… og så min neste, hvis det kan tjene til mitt eget beste!

Det er ikke uvanlig å kunne lese innlegg fra de som tar til ordet for å verne om våre egne fattige… norske narkomane og hjemløse!
Stikkordet her er "norske"… men jeg tørr vedde min høyre testikkel på at dersom vi skulle våkne i morgen og flyktning/innvandringsproblematikken var løst, så hadde de "norske" narkomane plutselig funnet seg i samme båten vi nå plasserer alle de andre. Da hadde plutselig de vært "de andre" – snylterne, gullgraverne og alle andre navn man kan ha på kjært barn!

Kan vi ikke snart stikke fingeren i jorda og innrømme at vi har det ganske bra?!
Kan vi ikke også vedkjenne at vi hadde JÆVLI flaks som ble født rett til venstre for Sverige?!
Og samtidig prøve å forstå at vi har mulighet og plikt til å hjelpe andre?!
“With great power comes great responsibility”.

Det finnes jo sååå mye annet å klage på som faktisk er store problemer; været, tv-underholdningen på lørdager, reklamepauser i favorittfilmen og så videre!

SLUTT OG SYT!!

#norge #skole #helsevesenet #skatt #sutring #myevilhamer #innvandring #segselvnærmest #hysj #været

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg