Alle vet at kjøtt er best!

Det har nok ikke skjedd plutselig, men heller gradvis.
Allikevel virker det som om det er en enorm økning i antall veganere og vegetarianere der ute.
Jeg skal faktisk ikke legge meg borti valget de det gjelder har tatt.
På lik linje med mye annet i livet er dette noe man selv bør få lov til å velge.

Men som med alle andre valg i livet finnes det de som føler at de skal ta valget på vegne av alle, komme med oppfordringer og fasit!

For noe dager siden leste jeg et innlegg av Sophie Elise (det hender irritasjon må oppsøkes) der hun skrev at hun skulle begynne å leve grønnere.
Hatten av for at hun, med sin “makt”, tar til ordet for å redde miljøet!
Jeg skal hoppe glatt over hennes uttalelse om at hun skulle slutte å fly, men ikke når det var nødvendig. Som for eksempel på den kommende bokturnéen hennes 🤔

Men så kom hun til punktet hvor hun ikke kom på EN god grunn til å ikke spise plantebassert, altså vegansk!

Jeg tenkte i all ydmykhet (som jeg er kjent for) å påpeke noen grunner!

Først og fremst vil det å kutte ut kjøtt, melk, egg og så videre resultere i at man går glipp av en del ting som kroppen faktisk trenger;
Protein, kalsium, vitamin B6, B12 og jern for å nevne noen.
Jeg forstår selvfølgelig at disse også kan inntas i andre former, men det krever altså en del kunnskap for å leve av selvdøde gulrøtter og nedfallsfrukt!

Fredag kveld, kort tid etter at innlegget var lest kom jeg over enda et punkt der jeg satt med kjeften full av biff; kjøtt er digg! Faktisk er det best, noe til og med vegetarforeningen og matprodusenter generelt innrømmer… det er bare å se de siste årenes produktutvikling!
Jeg kan verdsette en god vegetarisk rett… sikker også vegansk, men da må det være det det er. Ikke prøve å være noe annet!

Meg bekjent startet det med vegetarburger som de tvang oss til å lage på skolekjøkkenet. Det kan ikke kalles burger når det består av revet gulrot.
Vegetarpizza kan være godt, men vegansk begynner å bli trist!

Tofu er satans verk, og de som hevder at det er digg juger!

Laksepølsene, som da hverken er laks eller pølse avgikk heldigvis med døden relativt kjapt!

Dersom du slår opp i synonymordboka på bacon tror jeg faktisk det står "gris". Ikke laks eller kalkun… og definitivt ikke skivet skogsopp!

Innrømmelsen av at de ikke har noe mere å komme med oppdaget jeg for en tid tilbake på kiwi.

Hvilken brilliant person kom opp med et så motbydelig produkt?
Ingen kommer noen gang til å høre setningen; "skulle det vært noe mousserende nedfallsdruer og russisk vegiar"?

#vegetar #vegansk #mat #vegiar #tofu #laksepølse

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg