Endelig er jeg en av dere!

Forrige uke tok vi endelig skrittet og byttet ut vår trofaste "el-ferrari".
Den ble kjøpt som en bybil i Oslo og fungerte utmerket til det formålet, selv om det kan sies at det var noe ubekvemt å reise hjem til jul uten varmeapparat.
Men det finnes jo tross alt ikke dårlig vær…
Så flyttet vi ut av storbyen, og et snaut halvår senere var to blitt til tre.
At bilen i det hele tatt hadde fester til barnesete er jo bra, og selvom det har vært trangt har det på et vis fungert. Men på et tidspunkt blir man lei av å spille tetris hver gang man skal hjem fra butikken… med egg individuelt pakket i bobleplast i alle bilens koppholdere, mens poden ser ut som han er i ferd med å åpne grønnsaksbod – tiden var moden for noe større!

Denne gangen gikk vi for fossilt brennstoff, slik at vi til vinteren skal slippe bobledress i frykt for å ikke nå frem til destinasjonen.
Og vi kan i grunn ikke påberope oss at vi hadde elbil grunnet et brennende miljøengasjement. Gratis parkering, fri bompassering og kostnadsfritt “drivstoff” er desverre historie… men heldigvis finnes det en oppside!

JEG ER ENDELIG EN AV DERE!!!!

Dere som med kjeften full av pølse til 350 kroner kiloen, veivende med en brus til 60 kroner literen skjeller ut tenåringen bak kassa på Shell fordi bensinen er dyr – for stakkaren på 18 år som går siste året på videregående er helt klart ansvarlig for avgiftspolitikken Norge fører!
Og ja, jeg snakker av førstehånds erfaring!

Endelig er jeg en av dere som kjører den tre kilometer lange, og snirklete, omveien om Son for å slippe bomstasjonen utenfor Moss mens jeg banner over det hullet i veien som enda ikke er fikset!

Endelig kan jeg si til alle som kjører elbil; "vet du hvor mye utslipp produksjonen av det batteriet medfører?"!

Endelig er jeg en del av bensinklubben… fy faen, dette skal bli gøy!

#bensin #avgift #elbil #shell #endelig

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg