Er det rart det blir krig?

God kveld!

Som de fleste er klar over er internett, med en god del kildekritikk, et hav av både nyttig å til tider viktig informasjon.
Personlig bruker jeg det hver dag for å fylle inn gap i min egen kunnskap.

Men det er også noe annet…
Internett er idiotenes yngleplass, de kunnskapsløses paradis, konspirasjonsteoretikernes høyborg, selvutnevnte eksperters talerør og de uintelligentes lekeplass!
Og ikke minst er det en plass der alle har en mening om ALT!

Enkelte vil kanskje hevde at denne bloggen i seg selv er et bevis på det overnevnte, og det skal de få lov til!
Jeg deler i hvertfall ikke oppdiktede historier om omsorgsovertagelse på grunn av for få leker, så min rygg er rak!

Uansett…
Når man er kommentarfelthore, slik som meg, registrerer man etter en stund at det ofte er de samme menneskene som går igjen i absolutt alt!
Utdannelsen på “livets harde skole” har tydeligvis gitt dem en oppblåst følelse av viktighet og kompetanse som spenner fra konfliktløsning til landets økonomistyring!
Det er jo interessant å lese at folk med null utdannelseog/eller kunmskap tydeligvis mener de kunne løst konflikten i midtøsten over natta.
De skjønner ikke en gang hvordan konflikter oppstår…

Men heldigvis, som vanlig, kommer jeg til unnsetning med eksemplifisert fasit på hvorfor verden plages av krig og konflikter.
Vi skal ikke en gang ut av landet, ei heller fylket… vi skal dra det helt med på kommunenivå der det i kommentarfeltene virker som vi er et hårstrå unna å gå til væpna anngrep på Rygge (nabokommumen). Alt på grunn av en jævla fugl!

Denne kråka, fuglenes bunnslam, er altså grunnlag for beint frem raseri hos enkelte.
Dette er altså de samme menneskene som ikke forstår hvilken verdi Jerusalem har for enkelte!
Slår du opp på navlebeskuing i SNL tror jeg dette er eksempelet de har der!

Jeg er født, oppvokst og har flyttet tilbake til Moss, og jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har ofret kommunevåpenet en tanke.
Nå kan det hende jeg er et særtilfelle ettersom jeg også mener at det norske flagget er modent for utskiftning.
Det får så være… men alt dette sinne da?!

Jeg er medlem av en facebookgruppe som heter; du vet du er fra Moss/Jeløy når…

Den burde vært avsluttet med; du sutrer over hvor fint det var her før krigen!
For progresjon og byutvikling, det skal vi faen ikke ha noe av!

Når Troms og Finnmark drøftet sammenslåing var det nesten oppnådd enighet inntil navnet skulle avgjøres.
Skal vi hete "Troms og Finnmark" eller  "Finnmark og Troms".
Jeg vet ikke om jeg skal le, gråte eller stemme for at alt nord for Trondheim får sin selvstendighet!

Men tilbake til Moss…
Vi fikk jo til og med i vår nye storkommune beholde navnet så la nå den jævla pip pipen avgå med en verdig død?!

Jeg skal i hverfall fint klare å leve med det nye våpenet

Og jeg foreslår samtidig at supporterklubben til MFK (Kråkevingen) skifter navn til Sporevingen!
Sånn… da kan dere slåss litt om det også!

Det er faen ikke rart det blir krig i verden!

#kommune #moss #kommunevåpen #mossekråka #rygge #kommunesammenslåing #internett #idioti #eksperter

5 kommentarer
    1. OK.. Da har nok jeg misforstått.. Ville imidlertid satt pris på om du kunne tatt brydderiet med å forklare hva du mener med dette (jeg siterer); “Det er jo interessant å lese at folk med null utdannelse tydeligvis mener de kunne løst konflikten i midtøsten over natta.
      De skjønner ikke en gang hvordan konflikter oppstår…”
      Jeg evner nemmelig ikke å se noen alternativ mening, men det er jo ikke dermed sagt den ikke finnes. -Det er bare at jeg ikke ser den..

      1. Hei og beklager sent svar.
        Pg en ukjent feil hos blogg.no ble alle mine svar nektet publisering.
        Du har selvfølgelig helt rett, og det heøe skyldtes en feilformulering fra min side som nå er rettet. Utdanning er ikke lik kunnskap eller visa versa.

        Takk for nyttig og nødvendig tilbakemelding!

    2. Gry Henriksen: Jeg har ikke, noe sted i teksten, påstått at utdannelse er en nødvendighet for å holde seg oppdatert eller engasjert.
      At du, i din egen tolkning av teksten kommer frem til dette må du nok stå for selv.

    3. Jeg er absolutt med på at en bør være oppdatert på det en uttaler seg om. Her ses gjerne ting i sort-hvitt, hvilket er grenseløst irriterende. Men respekten faller desverre som et blylodd ved påstanden om at det kun er velutdannede som vet å holde seg oppdatert nok på kompliserte saker/konflikter til å kunne bidra med matnyttige meningsytringer. Det er jo hinsides fordømmende! Det finnes idioter såvel som det finnes lynende intelligens på alle utdannelsesnivåer og i alle samfunnslag. Og bare for å ha sagt det; Jeg er ikke den uten utdannelse, så dette er ikke snakk om å mele egen kake. Den kunnskapen jeg innehar om verdenssituasjonen og de ulike konflikter osv, har jeg imidlertid ikke fått via noen utdannelsesinstitusjon, men gjennom å spørre flyktninger, innvandrere, folk en treffer på online, osv som kommer fra det aktuelle området.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg