Listhaug og “mobberne”!

Jeg har tidligere skrevet et innlegg i denne bloggen med tittel "Løvebakken barnehage" med henspeiling til Stortinget og våre (stadig mindre) kjære politikere.
Slik jeg ser det har en av to ting skjedd;
1. Innlegget kom frem til Stortinget, og de tenkte å bevise hvor rett jeg hadde.
2. De har ikke tatt det inn over seg.

"Men han har"; "fordi hun sa"; "men de sa først" er jævli dårlige argumenter i politikken (og generelt)!

Siden innlegget ble skrevet har jeg jobbet en del vakter i barnehage, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har opplevd mere saklige diskusjoner og bedre argumenter fra fireåringer! FLAUT!!!

For det har vært vanskelig å unngå og få med seg at det politiske landskapet har vært mildt sagt turbulent de siste ukene.

Sakens kjerne er jo selvfølgelig lovforslaget om å kunne frata fremmedkrigere passene sine uten å blande inn domstolene.
Ap med flere stemte ned forslaget – en seier for rettstaten, men enkelte vil ha det til at de derfor er tilhengere av terrorister.

Hmmmm 🤔
Personlig er jeg sterk motstander av dødsstraff, og selv om jeg syns pedofile er bunnen av slambøtta i samfunnet ønsker jeg ikke å innføre giljotinering av dem.
Det betyr IKKE at jeg er for pedofili!

Dersom vi i et tilfelle firer på rettsikkerheten starter man på en vei der alles rett til en rettferdig rettergang er på gyngende grunn, samtidig som man undergraver maktfordelingsprinsippet vårt samfunn er bygget på!
For rettsikkerhet MÅ være absolutt og uten forbehold!

Tilbake til poenget…
Sylvi fikk ikke viljen sin og dermed følte hun et behov for å ty til retorikk og propaganda som hadde høstet beundring hos en viss Paul Joseph! Forståelsen for dette er selvfølgelig null, niks og nada, så sensurkortet kom svevende ut av tomme lufta!

Etter en krevende uke for vår statsminister, som i mitt hode beviste at hun i denne saken var totalt fri for ryggrad, måtte vår justisminister be om unnskyldning i Stortinget – dette mente "jern"Erna at burde være godt nok.
Men når du bruker fire forsøk, og selv på det fjerde ikke har noen anelse om hva du unnskylder – er det da godt nok?
Når "mamma" i tillegg står bak og holder deg i øret føler jeg at hele unnskyldningen er et gedigent luftslott!

For meg, som kommentarfeltentusiast, har det dog vært noen utrolig undeholdende uker, og enorme mengder cola og popcorn har blitt konsumert. På et tidspunkt vurderte jeg å ta ut ferie for å kunne følge idiotien live!
Et argument som brukes er at politiet kan beslaglegge førerkort uten dom… det er vel forsåvidt en sannhet med modifikasjoner.
De kan beslaglegge det midlertidig, men dersom man spiller kortene sine riktig må saken over til retten innen tre uker (hvis jeg ikke husker feil).

Mitt favorittinnslag i idiotstafetten er; opposisjonen prøver å velte regjeringen.
Er ikke det opposisjonens "oppgave"? Et fotballag går vel ikke for uavgjort?!

Og hvordan har det seg at de forskjellige ministrene ikke trenger noe som helst formell kunnskap eller kompetanse på området der de skal lede landet?
Avtroppende er adjunkt, mens påtroppende har vært både bartender og bildekkbygger… vi må selvfølgelig ikke glemme at han har kurs i vin- og brennevinslære!
Og frem til nå var han sjef over fisk – klart mannen har et hode for beredskap!

Jeg har stemt Ap siden jeg ble myndig, men ved neste korsvei skal jeg oppsøke de irriterende bodene – og de skal få fem minutter til å presentere EGEN politikk!
Hvis det dukker opp en eneste "men de gjør/sa/står for eller lignende er det partiet ekskludert!

#politikk #stortinget #løvebakken #barnehage #frp #ap #listhaug #rettsikkerhet

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg