La barna leke!

Dere har sikkert sett dem, filmsnuttene som dukker opp på facebook der barn sitter på en robotstøvsuger, flyter i et basseng og lignende!
Jeg skal ikke påstå at jeg ler hysterisk av de alle, men jeg trekker på smilebåndet ettersom de kan være med på å gjøre hverdagen litt lysere!
Samtidig gir deg meg fantastiske tips til hvordan underholde knotten hjemme når pupp, sang og den duse babygymmen kommer til kort!

Sist ut, i hvertfall av de jeg har sett, er små filmsnutter med barn som har flyvende ballonger knytt fast til ben og/eller armer (link til youtube).
Barna ser ut til å stortrives, men mor og far slipper å pådra seg musearm, tennisalbue og betennelser i hue og rævva der de står å rister på den samme trøtte rangla i timesvis.

Men her kommer det: i HVER ENESTE av disse filmene er det minst tre i kommentarfeltet som skal advare om hvor farlig dette kan være.
Jeg kommenterer ALDRI i disse feltene, men sparer heller opp agget slik at jeg kan dele det med dere her – you’re welcome! 😊
Ta for eksempel de nevnte ballongene… de kan visstnok sprekke, barnet kan få gummien i halsen og kveles.
Jeg, med min treer i matte fra videregående skal ikke engang begi meg ut på å regne ut sannsynligheten for at alle disse elementene inntreffer samtidig, men jeg vil anta at du ender opp med samme odds som for at en ørn stuper inn vinduet og tar med ungen!
Alt dette må selvfølgelig også inntreffe mens foreldrene står lammet og ser på!(?)
De står jo tross alt og filmer – trodde dere ja!

I følge en rakettforsker i siste kommentarfelt var det umulig å vite hvem som filmet lekestunden.
Det kunne være besteforeldre, tanter/onkler (de følger vel også med? 🤔), eller, og hold dere fast, HUNDEN!
Jeg vil her tørre å påberope meg fasit og si at det ikke er chihuahuaen som manøvrerer mobilkameraet med stødig hånd (les labb), men hvis jeg mot alle odds skulle ta feil; er det da for mye å forlange at den glorifiserte rotta også kan livreddende førstehjelp?

Det er også sånn at livet ikke er risikofritt… meg bekjent er det faktisk ikke en eneste jævel som har overlevd enda!
Det er faktisk ikke mulig å eliminere all eksisterende risiko uten å lukke seg inne i et mørkt, polstret rom… selv da har du kun luket ut fysisk risiko, mens psyken har en ganske stor mulighet for å bli relativt frynsete!

Man skal selvfølgelig lære barna sine å passe seg for biler, tog, store høyder og lignende… men jeg er usikker på om jeg føler ballonger, badeleker og vann (må selvfølgelig respekteres) faller inn under samme paraply!
Jeg vil også påstå at hele fryktfokuset virker kontraproduktivt… dersom barna og foreldrene går rundt i konstant helspenn og frykt avler det frem en generell nervøsitet.
Nervøsitet stjeler fokus, som igjen fører til begåtte feil, som videre øker sjansen for nettopp det å skade seg!

Så til alle dere overnervøse idioter der ute, HOLD DERE INNE!
Da blir nemlig verden et tryggere sted… også for oss andre!

#ballonger #foreldre #barn #advarsler #trygg #risiko #risikofritt #livet #hund #video

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg