Kvinner som hater kvinner!

På denne dagen, selveste første kvinnedag tenkte jeg å pirke borti et vepsebol mens jeg forsøker å elegant ballansere på en knivsegg av tynn is og eggeskal!

Kvinnedagen er for all del en viktig dag, og jeg er så enig i så mye at jeg i all hovedsak skulle ønske det ikke var behov for en slin dag!
I et av verden rikeste land burde lik lønn, samme fordeler og fritak fra diskriminering på arbeidsplassen vært en selvfølge… men den gang ei!

Jeg er selvfølgelig fullstendig klar over at det følgende ikke gjelder alle, men da jeg mistenker at poengene kommer til å falle gjennom dersom jeg begynner å differensiere, velger jeg å skjære alle over en kam!

Det er nemlig en kvinnesak jeg alltid har funnet merkelig – fokuset på kropp.
Saken er i og for seg fornuftig, men er det riktig å skylde på menn for dette presset?
Jeg vil påstå at det på planeten Tellus er et kjønn som ser på, måler og dømmer kvinner mere enn hva menn gjør – nemlig kvinner!
Enkelte, kanskje mange, vil kjenne seg igjen i følgende; du sitter på café og det entrer en pen dame. Umiddelbart skal den nyankomne analyseres, og dersom resultatet av denne analysen genererer et resultat som i deres hode er bedre enn dere selv er vedkommende lagt for et evig hat!
Dette hatet må igjen rasjonaliseres på en måte og konkurransen er i gang.
Hvem trener mest?
Spiser sunnest?
Har mest penger til frisør, manikyrer og duckfaceserum?
I et forsøk på å ta igjen det "tapte" skal det overkompenseres fra helvete og "frokosten" bestående av fire agurkskiver og et glass vann skal snappes og postes på alt som eksisterer av sosiale medier… noe som igjen fremprovoserer de samme følelsene som dere startet med hos andre.

Meg bekjent er heller ikke de store kvinnerettede magasinene drevet eller skrevet av menn… igjen er det andre kvinner som gir dere fasit på hva dere skal spise, hvordan kle dere, gå ned i vekt osv.

Og hvorfor er det slik at hver gang noen drar noe den andre veien skal det være en politisk sak?
F.eks hårvekst… hvorfor må det spares og farges hår under armene som et politisk standpunkt? Kan man ikke bare gjøre det fordi man vil?
Personlig har naturen gitt meg en genetisk pool som gjør at resten av kroppen kompenserer for tynn hårvekst på toppen.
Derfor trimmer jeg både bryst, armer og armhuler samtidig som junior er glattbarbert og håret på ryggen fjernes… jeg gjør det dog ikke fordi samfunnet mener jeg skal, men fordi det er en fryktelig enkel måte for å få meg til å føle meg freshere!
Jeg er i grunn ganske fornøyd med eget utseende og egen vekt… som veldig mange ønsker jeg allikevel mere muskler, mindre fett osv, men jeg ofrer hverken Cola (ja, den røde), potetgull, kebab eller øl for å oppnå det!

Og sosiale medier… dere følger, hater, og forguder hverandre.
Men når rosabloggerne er våre nye samfunnspilarer og rollemodeller – hvordan tenker dere at det skal gå?
Noen av de er så fulle av silikon, botox og restilan at flere av dem kunne driftet en plastisk klinikk på egenhånd (ps: det er veldig sjeldent pent)!
Per min definisjon er de arbeidsledige og kan derfor tilbringe 24/7 på treningssenteret.
Når de på toppen av dette promoterer seg selv med retursjerte og manipulerte bilder (bevist) – da blir det kanskje litt i overkant vanskelig å etterligne eller?

Det er i hvertfall liten tvil i mitt hode, at når det kommer til kropp og lignende er dere deres egen værste fiende! 

Så gratulerer med overstått og fortsett å kjemp for de viktige sakene – dette er ikke en av dem!

#kvinnedagen #kvinner #menn #kropp #press #skyld #rosabloggere #hår #barbering #slanking #kosthold #silikon #botox #restilan

4 kommentarer
    1. Godt skrevet! Er så enig 😉 Tenk om kvinnfolk kunne klare å gi litt mer faen da? Eg er så heldig at eg er skjenket med evnen til å se at livsnyting kommer før utseende, har det bare gøy og koser meg med potetgull hver dag! Om eg trener er det ene og alene for å holde rygg, hofter og knær funksjonell uten smerter 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg