Superdad!

Etter elleve dager som far skal jeg på ingen måte påberope meg noen som helst form for ekspertise på området – et område der det ikke finnes noen eksakt fasit, men der antallet korrekte løsninger er like mange som antallet foreldre.
Og det spiller heller ingen rolle om det er nåværende foreldre eller om folk har vært eller en gang i fremtiden tenker at de skal bli foreldre – fasitt besittes uansett!

Gi med 14 dager til, så er jeg sansynligvis en like irriterende besserwisser som de menneskene jeg så intenst hater!

Heldigvis er jeg mann og med det selvutnevnt ekspert på alt – inntil det motsatte er bevist!
Samtidig er det veldig behagelig og alltid kunne skylde på ytre årsaker når ting ikke går helt etter planen!
På lik linje med at jeg aldri var dårlig forberedt til eksamen, men spørsmålene var teite osv… for det kan overføres til ALT!
Så når jeg ikke klarer å roe ned tassen på elleve dager har det ingenting med min utilstrekkelighet å gjøre, men heller jordas possisjon i forhold til månen eller det faktum at høyvann påvirker barnets mentale helse!

Uansett anbefaler jeg alle småbarnsfedre å google litt rundt for å lese tips og råd på forkjellige nettsider… det gir en helt ekstrem selvtillitsboost, og det viser seg at det å være et oppegående og selvstendig tenkende menneske ikke er en selvfølge!
De fleste råd og tips (i min erfaring) er på et eller annet tidspunkt blitt til på bakgrunn av et behov eller en nødvendighet, og med det i bakhodet er det for meg liten tvil om at enkelte mennesker burde, skulle og må nektes reproduksjon!
Hvordan de klarer å puste og spise er et av livet store mysterier dersom de ikke på egenhånd klarer å tenke seg frem til kommende eksempler.

For noen år tilbake trykket klikk.no en artikkel; "8 tegn på at du har en glad baby". I og for seg greit nok dersom det hadde kommet med noe nyttig info.
Men når enkelte av tegnene var henholdsvis "babyen gråter, men ikke for mye", babyen har en rytme" og "babyen smiler", er jeg litt usikker på nytteverdien av artikkelen 🤔
Revolusjonerende nytt der altså!

Sist ut (til min kjennskap) i rekken av opplagt informasjon er libero.no.
Vi googlet badetemp for babyer og fikk opp en smørbrødliste uten sidestykke med tips og råd for bading. Enkelte nyttige og enkelte så unyttige at dersom noen foreldre har bruk for dem er det liten tvil om at disse barna må beskyttes mot foreldrene, og foreldrene må beskyttes mot seg selv!
Jeg parafraserer riktignok noe for å få frem poengene når jeg hevder at enkelte punkter var som følger;
-Ikke tørk øynene etter rumpa med samme klut.
-Ikke drukne babyen, aka hold ansiktet over vann!

Når jeg leser slike ting er utsiktene for å bli den perfekte far ganske gode, ettersom sunn fornuft tydeligvis overgår de fleste!

#libero #klikk #baby #glad #bade #drukne #sterilisering #ikkeminskyld #fasit #superdad #bedreennmange

2 kommentarer
    1. Joachim Hovland Vik:
      Takk for det!
      Ingen umulighet at jeg ramler innom en dag, og jeg setter stort sett igjen avtrykk hvor en jeg går ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg