Valgdag!

Så var dagen her… stortingsvalget 2017.
I går var jeg en av 500k som var så heldige å motta denne tekstmeldingen; "Hei. Stortingsvalget blir jevnt. Du avgjør om Frp og Høyre fortsetter i regjering. Vil du ha et skifte? Skole og eldre fremfor skattekutt? Stem Arbeiderpartiet!".

Det er så jævli irri… eh… jeg klarer ikke engang late som jeg bryr meg om den sms’en.
Hverken i positiv eller negativ retning klarer jeg å finne en følelse rundt det!

Men den er beskrivende for det jeg anser som den mest ræva valgkampen noensinne!

Det har vært drittslenging fra ende til annen.
Og propaganda selv Joseph Goebbels ville vært stolt av!

"Hvis du fortsatt vil ha tiltak som fungerer?! Stem Høyre" har gått på radioen lest opp av Erna. Nei, takk… gi meg noe som ikke funker! Hva faen?

Siv Jensen har oppfordret til å stemme FrP dersom du vil ha en “fornuftig innvandringspolitikk”. Det sier vel strengt tatt ingenting om politikken til FrP, men derimot er det herlig vagt og noe mange vil falle for uavhengig av ståsted.

Jeg er ikke enig i hverken politikken eller retorikken til Sylvi Listhaug, men enkelte av personangrepene fra venstresidens politikere og velgere er smålige… hverken mer eller mindre!

Og de kaller Jonas "Tåkefyrste"? Jeg sier ikke at jeg er uenig, men i et tåkehav er det vanskelig å se hvem som er fyrsten i røykinfernoet!

Venstresiden er kommunister, høyresiden er rasister og så videre…

Jeg stemte som jeg alltid gjør, nemlig AP.
-Det er ikke fordi jeg vil åpne grensene for alle.
-Det er ikke fordi jeg vil ha økt skatt.
Til en viss grad støtter jeg FrP i behovet om en strengere innvandringspolitikk, men jeg er ikke enig i retorikken! 

Det er ikke personer, eller religioner som er problemet.
Muslimer er ikke terrorister. Innvandrere er ikke kriminelle.

Vi skaper disse helt på egenhånd… kriminalitet og terrorisme er biprodukter av dårlig integrering, manglende inkludering, stigmatisering, polarisering og lignende!
Dette er igjen et resultat av at vi tar imot flere enn vi kan håndtere… vi trenger en bærekraftig innvandring!

Ved å spille på fremmedfrykt skaper man større splid, større forskjeller, og bærekraften blir mindre og mindre!

Men uansett:
KOM DERE TIL VALGLOKALENE OG STEM!

Jeg håper, som dere forstår på et rødt skifte, men som for fire år siden skal jeg akseptere det dersom majoriteten er uenige med meg… det er tross alt det som er demokrati!

Og "kjære" politikere; skjerp dere til valgkampen i 2021… for dette har vært FLAUT!!!

#valg2017 #stem #dårlig #drittslenging #propaganda #billig #tåkeheim #ap #høyre #frp

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg