Johaug ER skyldig!

Det har vært avklart leeeenge… det eneste som gjenstod var graden av skyld og lengden på straffen!

Jeg skal ikke legge meg bort i straffeutmålingen som er gitt da jeg ikke er noen ekspert på området, men heldigvis har vi en ekspert i stort sett hver sofa i dette landet!
Jeg må også legge til at jeg ikke har noe som helst tillit til noen idretsorganisasjon med forkortelse på tre eller fire bokstaver – herunder FIS, CAS, NFF, UEFA, FIFA osv.
De har over tid bevist at de står seg selv nærmest, dekker over for hverandre og løfter hverandre i rikdom og posisjoner!

Jeg hadde også en gang noe som kunne minne om sympati for Johaug, men den er for lengst borte!
Og for hvert eneste bilde av henne gråtende, hver overskrift hvor hun er knust, og hver idiotisk uttalelse fra hennes nærmeste faller denne ytterligere og jeg blir til stadighet overrasket over at min grad av sympati oppnår et nytt bunnivå!

Hennes bror valgte ordene forferdelig, absurd og uvirkelig… er det egentlig det?

I kommentarfeltene virker det som alle har gått fra smårasistisk "white-trash" til juridiske eksperter over natten, noe som helt klart er en oppgradering. Men kunnskapen ligger fortsatt på ca samme nivå.
Uttalelser som "justismord", "bare fordi hun er norsk" osv vitner om at hode er plantet så godt opp i rasshølet at navlebeskuingen foregår fra innsiden!

"Justismord er en betegnelse som brukes når en person med rettskraftig dom er blitt dømt for en forbrytelse vedkommende ikke har begått." – wikipedia.

Uansett hvordan du snur på saken er denne "forbrytelsen" begått… av Therese Johaug. Det faktumet er det umulig å si noe på!

I strafferetten heter det subjektiv skyld; det går ikke på om du eller andre føler at du er skyldig, men dreier seg om i hvilken grad du selv kan klandres. Uaktsomhet, forsett og overlegg er alle subjektive faktorer… i dette tilfellet er det i mitt hode liten tvil om at Therese har utvist uaktsomhet! Med tanke på at hun ikke engang leste på pakken/tuben vil jeg påstå at uaktsomheten er grov!

Jeg er enig med Kaggestad i at ledelsen i skiforbundet bør vurdere sine stillinger.
Når de nå velger å beholde en dopingdømt utøver på lønningslisten bør, skal og MÅ det være på sin plass å ta en selvevaluering.
Her verner vi om våre egne – vi som i alle år har tatt avstand fra alle andre som har blitt tatt!

Vi skal til og med passe så godt på de at vi ifølge Halvard Flatland bør boikotte OL.
"Så kan alle disse andre nasjonene jogge rundt i løypene der og se hvor morsomt det er uten Norge."
Så var det denne navlelosightseeingen igjen da!
Tror noen virkelig at OL kommer til å rakne uten Norge?
Og hvorfor i all verden skal resten av  nasjonen ta avstand fra et mesterskap fordi én har valgt å bole overleppa?

Så Therese… gå å grin et annet sted, for her får du NULL sympati for krokodilletårene!

#theresejohaug @theresejohaug #norgesskiforbund #cas #fis #boikott #clostebol #nullsympati #sympati #ol #doping

5 kommentarer
    1. Signaler: Den dommen er kanskje enda mere meningsløs, men når han til slutt i nrømmet forholdene var det noe ydmykhet å spore.
      Johaug på sin side griner og sutrer i media, og fraskriver seg et hvert ansvar.
      Hadde hun i det minste vært litt mindre kupert i ryggraden og lagt seg noe som kan minne om flatt, kunne hun fått noe mere av min sympati.
      Men sånn som hun, og hennes nærmeste, har stått frem får hun nada fra denne kanten.

    2. Northug: ? Dommen er horribel. Jeg kan ikke fatte at man skal bli straffet sånn
      https://www.nrk.no/sport/northug-om-johaug-dommen_-_-hun-har-fatt-nok-straff-1.13655275
      Northug som kjørte I fylla, kjørte I 83 I 40 sonen, kjørte av veien og skadet en kamerat, stakk av fra politiet, ble tatt I løgn tre ganger, for så å komme med den oppsiktsvekkende uttalelsen at det var bare trivelig å sitte I fyllearresten. Tre ganger forklarte han seg falskt og sa at det var kameraten som kjørte, og han ble dømt av en kvinnelig dommer som ga han 50 dager soning hjemme med fotlenke. Han måtte jo få trene.
      Dette burde kvalifisere til to års ubetinget fengsel og om han hadde klart å hente inn karriæren etter det, så ære være han for det, men vanlige folk får ikke slike slike muligheter.
      Når det gjelder Johaug føler jeg at vi ikke har fått historien helt slik den er, uten at jeg påstår at hun har dopet seg. Noe skurrer

    3. Hun er i hvert fall ikke helt uskyldig som hun sier. Hun har også et ansvar og jeg finner det litt rart at hun holder pakken opp foran en lege hun stoler hundre prosent på og spør om den står på dopinglisten… Det er som om jeg skulle spurt mora mi som jeg stoler 100 prosent på om hun har hatt gift i maten hun serverer meg.
      Det er likevel en trist sak, men både legen og Johaug har begått en grov feil i doping sammenheng. En klar advarsel ble oversett av begge. Det er også en kjent sak at det ofte er apperatet rund, og da også legeteamet som jukser, – også uten at utøvere vet det. Det å skylde på legen mener jeg derfor ikke holder. Selv om Johaug skulle være nærmest skyldfri blir det for lett å jukse om ikke dette fikk seriøse konsekvenser.
      Etter at det ble kjent at teamet rundt landslaget også testet astmamedisin på friske utøvere og at 69 prosent av OL medaljene våre ville forvunnet uten ?astmatikere? mistet jeg troen på “supernasjonen på ski”. Vi tok usannsynlig mange medaljer i forhold til folketallet, og synes det for godt til å være sant så er det vel gjerne det det er?
      Og når det gjelder skilandslaget har man har lenge hevdet at det er ulempe å ha astma, selv om man får riktig medisinering, men ny statestikk viser at astmatikere knuser friske utøvere i alle idretter. https://www.dagbladet.no/sport/vekker-oppsikt-astmatikere-knuser-friske-utovere-i-alle-idretter–det-finnes-tre-typer-utovere/67456177
      Den massive kritikken mot dopingdommen viser etter min mening nordmenns dobbeltmoral. Hadde det vært andre nasjoner hadde man kanskje klagd på at det ikke ble to år?
      Håper Therese kommer sterkere tilbake senere. Er hun så dyktig som det ser ut, så går det seg nok til. Tror hun er en av få som ikke er astmatiker. Det kan vi trenge

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg