Kjære gud…

… nylig kom jeg over et innlegg på facebook som fjerner enhver tvil om din eksistens!

Jeg har vært så blind for alt det gode du står for og er herved både omvendt og overbevist!

Men ettersom jeg så lenge har vært en skeptiker har jeg noen kommentarer til dette mirakelet! 

På forhånd takk for svar!

Historien kort fortalt innebefatter blant annet tap, bønn, engler i menneskeform, tro og gudommelige møter på dass (ja, gudern finnes nemlig overalt).
Kort oppsummert i et direkte sitat: "Men vi vet at den nøklen lå ikke i lomma og plutselig var den der. Amen all ære til Gud".

I kommentarfeltet flyter det av kommentarer om at gud er stor, god, allmektig osv…

Tjaaaa…
I en tid som vår, der barnedødelighet er høy i u-land, terroren oversvømmer mediabildet, naturkatastrofer inntreffer med jevne mellomrom og minoritetsgrupper blir undertrykt i guds navn, ville jeg vært litt forsiktig med å prioritere nøklene til enkelte distré individer!
Hadde jeg vært allvitende og allmektig ville jeg kanskje prioritert noe annerledes… just saying!

Når du i tillegg krever total underkastelse for å ikke dømme menneskene du hevder å ha så mye kjærlighet til til evig fortapelse, kan jeg ikke unngå å se visse likheter til andre "store" historiske figurer!
En ledet Sovjetunionen, en annen startet 2. verdenskrig, nummer tre styrte Uganda fra 71-79 og de siste i mine tanker har ledet Nord-Korea fra 94’ish!

Du er en stor tragedie i verden som opp gjennom historien har ført til langt mere undertrykkelse og lidelse enn det motsatte!
Men heldigvis finner du en hotellnøkkel, så vi kan alle dra et lettelsens sukk!

Hver gang noe positivt skjer tar du æren, mens du fraskriver deg alt ansvar hver gang noe fælt skjer;
Guds veier er uransakelige… hva faen?!
Det er et svar ekvivalent til strutsens forsvarsmekanisme… med andre ord er den jævli gjennomsiktig!

Samtidig finner jeg det forkastelig at din hjernevaskede saueflokk lovpriser ditt navn for å finne et sett nøkler, mens overnevnte tragedier inntreffer med jevne mellomrom!
SHAME ON ALL OF YOU!!!

I mitt hode er du en egoistisk, selvforhøyende, sadistisk psykopat, så jeg ønsker herved å trekke meg på uttalelsene i innledningen!
Jeg er fortsatt en udøpt ateist som mener det er best for ditt rykte at du ikke eksisterer!

Jeg er fullstendig klar over at mine argumenter er forutinntatte fra min side, men alt jeg gjør er å snu religiøse anekdoter.
For der jeg ser etter rasjonelle forklaringer, vil religion kun forklare det med gud.
Hadde ikke religion blitt utfordet opp gjennom tidene vil jeg påstå at vitenskapen hadde kommet relativt mye kortere! 

Jeg avslutter med siste del av Tim Minchins “Thank you god” (anbefaler linken):

"Now I understand a prayer can work: 
A particular prayer in a particular church 
In a particular style with a particular stuff 
And for particular problems that aren’t particularly tough, 
And for particular people, preferably white
And for particular senses, preferably sight
A particular prayer in a particular spot
To a particular version of a particular god

And if you get that right, he just might
Take a break from giving babies malaria
And pop down to your local area
And fix the cataracts of your mum!"

#religion #gud #kritikk #mirakler #halleluja #ateist #ateisme #godisnotgreat #thegoddelusion #nøkler #engler #amen #facebook

5 kommentarer
    1. startet på bibelen en dag jeg også for å tæsje ut the good ol book – men min erfaring var at var så lange oppramsinger på navn der; om ikke husker feil så blei Adam rundt 120 år? – bra gjort da…de ble vertfall rimelig gamle de første som ble nevnt der + ramsa opp hele sleksta hver gang..oh lordy.
      hjernevasking har jeg klart å gjøre for meg selv tror jeg; reliigion er vell noe av det samma, men det er mye som er det – fokkit; jeg gir lit beng og bare satser på atte er liv etter døden faktisk..men det har muligheten ikke noe med religion og/eller vitenskap å gjøre…det er bare noe jeg egentlig satser på. hva nå andre mener om det – det kan være samma…la nå folk være rasjonelle og herlige med å si de blir jord eller ikkeno.
      “Hadde ikke religion blitt utfordet opp gjennom tidene vil jeg påstå at vitenskapen hadde kommet relativt mye kortere!”- dine tanker er i bane med fysikern Neil deGrasse Tyson som ble mest kjent via programmet Cosmos…han sa at om religion at har satt tilbake vitenskap ca 500år…selv er jeg dystopisk og negativ rundt det om dagen, det med vitenskapen – feks at hjerneforskere kan helbrede feks depresjon med en laser (ja det er påvist hos rotter)…i en snar fremtid, for meg høres detta bare kjipt ut – la oss være deppa…jævla maskiner o opplegg, tror gardsgutten Haraldfra Surnadal anno 1886 som melka geiter og evt okser om stod dårlig til på finansen….var ganske så happy fordi han var mer nær naturen og slapp å forholde seg til så mye…Happy little Harald milkin those goats like no tomorrow – the bliss.

    2. Gud: Takk for tilbakemelding!
      Jeg vil ta flere av punktene opp til vurdering, men ikke innmelding i statskirken.
      Da jeg ser meg selv som et frittenkende individ vil jeg aldri hengi meg selv til massesuggesjon og hjernevasking av et system oppfunnet av mennesker for å kontrollere massene.

      Hilsen Joakim

    3. God dag Joakim
      Takk for din henvedelse til Gud (gudern)
      Jeg er en engel som jobber vikariat på guds kontor under sommerferien her, vi vil ta saken videre og innlegget ditt direkte med ‘gudern’. Språket som du ser er på norsk da jeg er en norsk-engel og har fullmakten på de fleste korrespondanser i brev/mail/telefon og tanker (bønn).
      Takk for at du har vist interesse ved å kontakt Gudern om en viktig problemstilling med tanke på lovprising, urettferdigheter, henvisninger til sadisme samt prioriteringer som Gud opptar seg med. Dine ord mottatt og vil bli behandlet.
      Gudern tar ytterlig forlenget sommerferie i august og de fleste prosesser settes på vent til september, noe som medfører at behandling av dine ord vil ta noe lenger tid enn normalt. Dersom du har flere frispråkige kommentarer send oss en evevntuelt en bønn eller blogginnlegg, så vi vil ta kontakt med deg så snart vi kan. Kontaktinformasjon til ansvarlig engel har du her på blogg.no og dine innlegg.
      Anbefaler deg å registrere deg i den norske kirke og når du først har registrert deg én gang hos oss, kan du enkelt sendes forespørsler, tanker, bønner og skriverier i fremtiden letter, og vi anbefaler deg å ta Gudern så alvorlig samt vitenskapen likeså, Gudern og Vitenskapen går lanke i lanke; total underkastelse er ikke nødvendig per dags datum.
      Vi ønsker deg en riktig god sommer!
      EngleTeamet
      Ansvarlig Norden – Gudern Ltd

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg