SHIT (!!!), jeg skal bli far!

På onsdag publiserte vi på facebook (sannhetens kilde) at vi venter barn utpå nyåret!
Gratulasjonene har jevnt og trutt tikket inn og det ble mange etterhvert (tusen takk)!
Parallelt med antallet gratulasjoner har min glede steget… det har også kvalmen, men jeg velger å fokusere på førstnevnte!

Siden fylte 20 har jeg jobbet aktivt for å beholde ungdomsmentaliteten! Den fikk seg selvsagt en liten knekk når dagen derpå ikke lenger gikk som en lek og jeg etter tre øl på lørdag lurer på hva som er meningen med livet påfølgende onsdag – but I kept on going!
Men når jeg nå, i en alder av 30, gifter meg og får barn er det vanskelig å unngå realiteten;
Jeg har endelig blitt “voksen”, og det skjedde 13.07.2017 rundt klokken 23.45.

Omtrent i samme øyeblikk gikk det virkelig opp for meg at jeg skal få barn og jeg er egentlig overraskende fortrolig med den tanken…
Den andre som dukket opp trenger jeg derimot litt lengre tid på å prossessere!
Barnet får meg… HOLY SHIT!

Husker dere da der avsluttet videregående og folks karriereveier ble staket ut?
Jeg gjør det!
Den første som slo meg var alle de som skulle bli leger. Minnene som satt lengst frem i hjernebarken på daværende tidspunkt var alt det dumme jeg hadde sett dem gjøre i og utenfor sammenhenger med involvert alkohol!
Med de minnene er det lett å tenke: han der, han skal faen ALDRI undersøke/behandle meg for noe som helst!
Jeg skal selvsagt heller ikke hyre dem som advokater, regnskapsførere eller noen ting som virkelig kan påvirke mitt liv!

Jeg føler det litt på samme måte med barn.
Nå har det seg slik at i min nærmeste vennekrets er det ikke så mange foreldre, og de som er det er de som også på videregående var fornuftige!
Vi hadde aldri noen "unge mødre"-aspiranter… utenom de jeg har datet, så igjen faller byrden på meg!

Jeg skal ikke begynne å liste opp dumme ting jeg har gjort opp gjennom for det gjør at jeg impliserer andre, samtidig som jeg kanskje skaper noen grå hår hos moren min!

Alt jeg kan si er at jeg kommer til å overta mammas bekymringer dersom det skulle bli en gutt og avkommet er en brøkdel lik meg!

Jeg krysser derfor alt jeg eier og har for at klumpen som kommer slekter mere på moren sin enn på meg, og ønsker herved vår fremtidige sønn/datter masse lykke til med meg!

#barn #pappa #foreldre #bekymringer

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg