Friheten til å velge bort…

For meg er det en selvfølge å kunne velge…
Velge hvilken butikk jeg handler i, velge produkter jeg ønsker å kjøpe, hvilket parti som får min stemme og hvilken religion jeg tilhører.
På samme måten som jeg ser det som en selvfølge å kunne velge mellom ting, ser jeg det som en selvfølge å kunne velge bort!

FrP har hatt landsmøte i helgen, og blant sakene som ble vedtatt var; skyt ulv (funket jo for Sp), gransking av moskéer og obligatorisk skolegudstjeneste!

Jeg har mine meninger om ulv som kanskje kommer til uttrykk i denne bloggen på et eller annet tidspunkt… men ikke i dag!

I dag skal vi tilbake til mitt hjertebarn – religionsmotstand!

For hvordan kan vi, i et land med religionsfrihet pålegge noen å dra i en gudstjeneste? Er det frihet?
For meg er å ta et valg kun valid dersom man tar det utifra et nøytralt og veloverveid grunnlag.
Selve idéen om obligatorisk gudstjeneste i skolen er motstridende til valgfrihet… det er indoktrinering!

Det at det kanskje finnes ordninger for fritak hjelper heller ikke… det fører til at de som av en eller annen grunn får fritak blir "utskuddene".
Det skaper distanse mellom mennesker, religioner og livssyn.
Det blir "vi" og "dem" der noen allerede har forhåndsbestemt hva normalen er!

Mine fremtidige barn skal selvfølgelig få lov til å delta i gudstjeneste dersom de ønsker det.
Men dersom jeg klarer å gjøre jobben min og oppdra de til tenkende, selvstendige mennesker kan jeg love vår fremtidige skole følgende; dersom de ikke ønsker å delta kommer jeg til å sette himmel, samt helvete i bevegelse for at de skal slippe dette!
For ingen av mine barn skal hjernevaskes til å tro på noen himmelskapning dersom de ikke ønsker det selv!

På lik linje som at mine barn kan velge å la seg døpe når de er voksne (konfirmasjon), ønsker jeg at de skal kunne velge sin religion utifra et nøytralt grunnlag!

#religion #frihet #valg #frp #landsmøte #gudstjeneste #indoktrinering #hjernevasking #skole

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg