Abortmotstand? Really?!

Etter en del innlegg fra såkalte facebookvenner ser jeg meg nødt til å lette litt på trykket.
Flere av disse innleggene har fått meg til å tenke tilbake på en hysterisk (les tragisk) skoledebatt på videregående tilbake i 05/06.

En av debattantene var representant for partiet “abortmotstanderne” og hele debatten, som skulle hatt fokus på skolepolitikk fikk en heller absurd fremtoning.
Det ble abortmotstanderen mot resten… vel fortjent!
Jeg har aldri, før eller siden sett for eksempel AP og FrP samarbeide så godt!

Det er lett å falle i fella og tenke at motstand mot abort er dette partiets fanesak, men den gang ei.
All deres politikk er (hvis de fortsatt eksisterer) tuftet på dette!
For eksempel var han stor tilhenger av innvandring ettersom vi hvert år tok livet av så mange med abort!

Videre mente han at jenter måtte slutte å gå i bikini og drikke rusbrus og på den måten fremprovosere voldtekt, som ingen kunne føre til abort.
Er det rart denne mannen på en annen skole måtte ha politieskorte ut av området?

Vedrørende skolepolitikk hadde denne idioten et annet syn enn nei til abort; lærebøkene måtte skrives om nå som det var bevist at vi stammer fra Adam og Eva og Darwins lære var motbevist! YEAH RIGHT!
Leker løst med begrepet bevist der altså!
Og vipps, så var vi tilbake til abort igjen!

Et slikt møte er svært vanskelig å glemme, men i enkelte sammenhenger hopper det frem i minnet og blir tydeligere enn ellers.
Som når Trump fjerner kvinners rettigheter eller meningsmotstandere fremmer sitt forkvakkede middelalderske syn.

Det rareste synes jeg er det følgende;
Fellestrekkene mellom Trump, mine facebookvenner med dette synet og denne representanten fra et tulleparti er at de alle er menn.
Menn lever av en eller annen grunn i den tro at vi skal kontrollere kvinnekroppen. Vi skal skrike høyest om hva de får lov til og ikke, hva de skal ha på seg, hvordan de skal oppføre seg og så videre!

Vi klarer til og med å kalle jenter med flere sexpartnere for horer i en setning, mens vi i den neste kan skryte av alle vi selv har nedlagt!

En tydeligere eksemplifisering av dobbeltmoral skal man faen meg lete lenge etter!!

Så til alle jenter der ute vil jeg beklage på vegne av mitt kjønn!

#abort #motstand #beklager #wtf #skoledebatt  #mennsomhaterkvinner #menn #kvinner

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg