Russetiden bør avskaffes!

Det føles som en evighet siden, men det er faktisk ikke lenger siden enn 2006.
Året jeg var russ… vi festet hardt, gjorde hyss og hadde det gøy!
Jeg velger å kalle det hyss med vilje, for i forhold til dagens russ føler jeg at et såpass spakt ord er passende!

Vi hadde en van og driftet anlegg og diverse med batteri… anlegget ga ca. 230 desibel og batteriet klarte ikke drive alt annet utstyr.
På et tidspunkt demonterte vi en lyktestolpe for å hente strøm til røykmaskinen.
Vi trodde vi var crazy, men så feil kan man ta!
I forhold til dagens russ var det bare piss i havet!

Det sies hvert år at russen bare blir værre og værre… i flere år var jeg uenig, men nå begynner jeg å skifte mening!

Det er kanskje dårlig gjort å skjære alle over en kam, men det er slik det blir når en gruppe ikler seg uniform. Invividet blir en gruppe, gruppen blir en masse, og massen blir et problem!
For et problem er akkurat det de begynner å bli…
Det finnes null forståelse for trafikksikkerhet, politiet blir angrepet med stein og flasker, det finnes uoffisielle knuter for vold og voldtekt og alle steder de har vært ser ut som en middelaldersk slagmark!

YOLO-generasjonen er her… men det er noe de har misforstått. Det er ikke YOL17dager, det kommer et liv etter 17. mai også og du høster da konsekvensene av disse dagene.
For min del innebar dette en smalere lommebok og relativt skrøpelig forfatning… det det ikke innebar var rettsaker, rulleblad, manglende førerkort osv…

Dagens russ er i ferd med å begrave russefeiringen for alle i fremtiden… de står med jord til brystkassa og graver sin egen grav som om livet deres er avhengige av det!
Og kanskje er det like greit… hvis utviklingen fortsetter i samme retning håper jeg hele feiringen er avviklet den dagen det er mine barns tur og før det!
For når du ifølge enkelte skal være med i en alder av 13 er det skremmende!
Sangen var i all hovedsak myntet på jenter, så her kommer en vennlig advarsel til russen 2031. Hvis jeg på dette tidspunktet har en datter på 13, som på noen måte er med… ja, da skal pappa også være med på russefeiringen!
Ikke for å drikke og feste, men for å kastrere hormonelle 19åringer med sløv skje!

Russ 2031; dere er herved advart!!

#russ2006 #russ2017 #russefeiring #tarav #yolo #leggened #pappaermed

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg