Blankt fra meg…?

Vi er godt i gang med 2017… valgåret 2017.
Personlig støtter jeg dagens sittende regjering ettersom de er demokratisk valgt… politisk håper jeg på et skifte etter kommende stortingsvalg, men i disse dager er jeg usikker på “til hva”.

Etter riksrevisjonens knusende rapport vedrørende sikkerhet og beredskap er ansvarsfraskrivelsen i gang igjen.
Forrige regjering skylder på den sittende, mens den sittende skylder på utgangspunktet etter den forrige… og alle lover gull og grønne skoger en gang i fremtiden dersom de blir valgt.
Åtte år var ikke nok, fire år er nå tydeligvis ikke nok… hva er nok? Hvor mange valg kan man gå til med lovnader om bedring på det samme område?

Det er her snakk om sikkerheten rundt nøkkelobjekter… uten å ha lest rapporten antar (mulig jeg tar feil) jeg at en del av disse vil være sentrale punkter for en fungerende infrastruktur. Det må utbedres NÅ! Det hjelper ikke samfunnet fremover at dere skylder på hverandre og lover at dere selv skal gjøre det bedre… det er bevist gang på gang at store forandringer, det blir det ikke noe av!

Av 169 representanter på stortinget må alt godkjennes av et flertall (2/3 i enkelte tilfeller). Trenger vi egentlig en regjering eller et bystyre?
Ved siste kommunevalg stemte jeg AP, men det var ikke for at jeg ønsket mere makt til MDG. Det samme vil jeg anta går for de som i min hjemkommune, Moss stemte FrP. Der har nemlig også MDG funnet en måte å samarbeide seg inn i bystyre. For er det en ting som er tydelig så er maktposisjonen uendelig mye viktigere enn miljøspørsmålet.
Dersom jeg stemmer AP også til høsten, får jeg en regjering styrt av MDG og SV?

Mitt håp er jo selvfølgelig at MDG på de siste to årene har rævkjørt seg selv så hardt at de kan se langt etter regjeringsmakt!

Men tilbake til utgangspunktet… Støre har blitt kalt tåkefyrsten, men han er i godt selskap! Stortinget har blitt et enormt tåkepalass med tilhørende svada, ansvarsfraskrivelse, utdeling av skyld og så videre.

Hvordan skal man i denne sumpen av svada gå til valgurnene med noe som helst form for kunnskap om hva man får?
KAN NOEN SNART STÅ FOR NOE?
PS: segway og lakrispiper teller ikke!

Jeg skal avgi stemme som jeg alltid gjør, men for første gang på tolv år vurderer jeg å stemme blankt!
I mitt hode viser det et ønske om å stemme, men at alternativene er for dårlige!

#politikk #stemmeblankt #mdg #ap #frp #sv #svada #ansvarsfraskrivelse #gjørnoe #mennoe

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg