Er det nok Johaug nå?!

Jeg er så utrolig lei av at Johaug fortsatt pryder forsiden på alle landets nettaviser med jevne mellomrom… men allikevel finner jeg tid og energi til å irritere meg over det!
Jeg er dritt lei av bedrevitende nordmenn som i kommentarfeltene som skal mene i hytt og gevær!

“Hun har fått sin straff gjennom media”. Nei, det har hun ikke… hun har fått sin straff av en domstol. Den dommen har blitt anket, slik alle parter har mulighet til å gjøre (også i vanlige straffesaker).
Og media… ja, de gjør det de kan best! Se hvor mange høns vi klarer å få ut av denne greia som i rett lys og vinkel kan minne bittelitt om en fjær!

Jeg er på ingen måte noen ekspert på dopingsaker, hverken selvutnevnt eller faglig, og skal derfor ikke gå inn på om lengden av straffen er fair. Men det som i denne saken er et uomtvistelig faktum er at hun er tatt og dømt for brudd på et reglement hun er pålagt å overholde!

Jeg tror virkelig ikke det er gjort hverken med overlegg eller med hensikt å gå fortere på ski, men det har blitt gjort!
Så det finnes liten tvil om at uaktsomhet som et minimum ligger til grunn!

Kunne hun ikke innrømmet dét? Lagt seg padde flat umiddelbart og tatt sin straff… det hadde i hvertfall gitt meg en større respekt enn dette sutre-/grinebonanza vi nå er vitne til! Jeg unner på henne på ingen måte det hun går gjennom, men litt antydning ryggrad er det vel lov å vise?!

Jeg har sagt i maaange år at vi, Norge som nasjon, kanskje bør sitte noe mere stille i båten når det kommer til doping… for en dag får vi den i trynet! Den dagen har kommet, og for meg er det noe tilfredsstillende med å kunne si; “hva var det jeg sa”!
For det er ikke rart at Finnland, Russland og andre nasjoner er beinharde i kritikken mot den nasjonen som har sittet så mange år på verdens høyeste hest!
Utrykket “jo større de er, jo tyngre faller de” presser seg greit frem i denne sammenhengen.

Men ikke engang dette sinnsykt tunge fallet klarer å bidra til at skiforbundet får en brøkdel av hode ut av det berømte brunøyet – “vi tar regningen”! Hva faen?!
Når “store norske leksikon” skal revideres neste gang bør uten tvil dette være eksempelt på dobbeltmoral!
Fakta:
1 – hun er dømt for brudd på dopingreglementet.
2 – hun har fått det i seg ved bruk av ulovlige medikamenter.
3 – hun har selv ræva full av penger.

Konklusjonen burde vært klinkende klar frem til resultatet av anken foreligger – skiforbundet tar avstand!

Jeg sa innledingsvis at jeg er lei, men jeg klarer allikevel å finne energi til å irritere meg over alt dette… kanskje jeg bare irriterer meg selv?!

#media #doping #norges #skiforbund #ski #dobbeltmoral #høyhest

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg