M-GP!

Hei igjen!

I det siste har det blitt en del politiske temaer, refleksjoner og lignende… så jeg tenkte det var på sin plass med litt sarkastisk agg. Jeg prøver i hvertfall, så here we go!

Etter at artistene ble sluppet i går er det vanskelig for en rockeentusiast som meg selv å godta hva vi skal sende ut i verden for å representere Norge som nasjon i M(-)GP. Jeg velger et minustegn slik at forkortelsen for meg blir stående for “middels (minus) godkjent pop”. Og ved å kalle det middels (minus) strekker jeg meg laaaangt i positiv retning!!

MGPs tre vanligste innganger:
1) delta i idol, faile -> MGP
2) ha en suksessfull musikkarriere, bli borte, forsøke comeback, faile -> MGP
3) vinne MGP jr, være med på noe kjendisreality, ønske seg tilbake til musikken, faile -> MGP

Jeg kan ikke påstå at jeg er noen stor fan av mgp eller at jeg følger med på det, men når middelmådighetens (i beste fall) musikkfestival trekker opp slike navn av hatten føler jeg det er på plass med noen forventninger!
For noe særlig mere enn middels blir det vanskelig å kalle det. Den lista man har i utgangspunktet når det kommer til musikk blir kastet på dør og "bra" erstattes med "godt nok"!
Det blir til sammenligning veldig likt gutters krav til kjæreste! Noe som i et godt (edru) øyeblikk er intelligent, morsom, jordnær osv osv… men derimot etter atten øl klokken to natt til søndag er kravet blitt senket til to bein, fitte og puls. Altså har vi gått fra "bra" til "godt nok"! Ironien med sistnevnte er jo at det i disse tilfellene (hvis suksess) er omtrent like produktivt som å spille biljard med tau! Altså helt unødvendig!

Og noe særlig bedre enn godt nok er det vanskelig å håpe på at vi sender til Ukraina. Det kalles erfaringsbassert læring!

Noen forventninger har jeg dog. Jeg forventer at Rune får en haug med stemmer uansett hvor dårlig sangen er… han har jo tross alt en opparbeidet fanskare! Kristian Valen når neppe langt da hele Norge har et elsk/hat forhold til fyren som har vippet i favør av sistnevnte etter at han har kritisert vårt kjære Norge over lengre tid!
Nye og ukjente artister med sanger som skiller seg ut (kunne gjort det bra) kommer til kort fordi dette ikke er mainstream radiopop.
Jeg forventer også at majoriteten av befolkningen er dritt lei vinnerlåta ca. 20. mars etter overspilling på radio, anført av P4. FYI… det er ni dager etter den Norske finalen.

Og sist, men ikke minst forventer jeg skyhøye forventninger til seier som genererer en sinnsyk nedtur når resultatet foreligger 13. mai.

Uansett går vi, musikalsk sett, en middels spennende tid i møte!

#mgp #dårlig #radiopop #ukraina #representerernorge #norskmusikk #godtnok

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg